Sidor

torsdag 20 november 2014

Så...nu har jag och Melody tagit oss över hinder också

Jodå. Det var Paulinas idé att vi skulle hoppa, själv hade jag absolut tänkt att jag vill  hoppa med Melody någon gång. Men det är just det, det är lite krångligt då man inte har någon extra person med sig som kan bygga hindren och höja eller sänka dem och plocka upp bommar och så... Dessutom så är manegen upptagen från klockan 6 till 8 på onsdagar så vi fick vara lite snabba där. 
Men jag fixade upp 2 låga kryss på långsidan. Tur att Melody är så snäll så att hon bara står där man lämnar henne eller så följer hon efter mig. Inte som trollen jag har här hemma. Alla 3 har en tendens att vilja rulla sig i ridhus och buffa och förstöra allt de ser...
Eftersom jag är lite feg då det kommer till att hoppa och Melody kan också tycka att ljud utanför ridhuset är lite spännande och så vidare så tog vi nog bara lugnt och hoppade hindren i trav. Nåja. Hon behövde knappt hoppa över dem. Men det fick räcka för den här gången. Hon kändes nog ner säker över hindren än jag trodde hon skulle göra också. Jag tror nog minsan att hon kan hoppa riktigt bra om man vet vad man gör. Men som sagt, jag är lite feg. Jag är inte rädd för att hoppa men jag tänker för mycket. 
För Paulina och Polly så gick det bra också, och i slutet då jag skulle plocka bort hindren så la jag upp bommen på ett av hindren så det blev 40 cm och så fick de så lov att hoppa det. 
Nu skulle jag tycka att det skulle vara kul att typ hoppa en bana. Kom jag fram till.


Jao det kommer att bli mycket svartvita bilder framöver har jag på känn. Det är mörkt. Så man har lampor på. Då blir bilderna gulaktiga. Det är inte så fint. Det är finare med svartvitt då. Tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar