Sidor

tisdag 11 november 2014

Ridtur med gulligaste Gullebullen idag

Jag var och rida Zam den här grå och våta novemberdagen. Han sa ganska mycket öff och gruffade och suckade då jag borstade honom. (Han är så söt då han är på det sättet!!)
Då vi for så fjantade han sig och var rädd för snöhögar och gick och trögade men efter att han jobbat igång lite så var det bara underbart. Jag red honom inte förra veckan så. 
Han har inga skor för tillfället. Becka tog bort hans sommarskor då det var halt. Sommarskor kan han verkligen inte ha nu. Då kan han knappt gå i hagen. Vägarna är så mjuka nu så han kan bra vara barfota. Egentligen så är det bara bra att han är barfota nu också för då vägen är mjuk så brukar vinterskor bara gräva ner sig.
Han går bra utan skor. Det märktes speciellt i galoppen. 
Det är så roligt med Zam då man galopperar och han är lagom pigg. Men man måste jobba lite. Röra på händerna liksom. Inte såga dock. Det ska man aldrig göra. 
Jao. Jag skulle kunna skryta och hålla på i evigheter om min Gullebulle men jag tror inte att ni är intresserade.
Så här är en bild där han råkade blunda. Gulligt.

      

Och en bild av Zam och Sniff i hagen... (Ja nå Zams rumpa...)


Sen avslutar jag med en bild av katten. Månsa. Som är på "höskullen". Det finns inte hö där. Bara skräp och gamla saker. Och så är den mycket mindre nu än den var förr.




 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar