Sidor

onsdag 26 november 2014

Kvällens Melody-ridpass. Shit happens och shit går finfint.

Japp japp, ikväll red jag Melody för det är det jag brukar göra på onsdagar. Vi var till ridhuset.
Det gick bra då vi var i ridhuset. Jag började med att trava igång henne på volten. Det tyckte Melody att var ganska tråkigt. Hon gick och släpade benen efter sig. Men det brukar vara ganska bra att börja med att trava på en volt. Och man kan ju rida större volter och mindre volter och så vidare också. Så att hon får lite mer att göra en att bara fara runt på en volt. För tja, vi brukar nog klara av att göra en rund volt. Haha. Sen gjorde vi KN bågar, det gick riktigt bra och sen galopperade vi. Idag gick det riktigt bra att galoppera på volten också. Melody kan nog hon om hon vill. Sötisen. Hon är så snäll så att jag nästan tänkte att hon skulle kunna vara lös i ridhuset fast det var någon annan där. Fast sen fick nog ändå Paulina hålla i henne och Polly då jag skulle mocka upp. (Klart de måste skita längst bort i ridhuset...) 
Så i ridhuset gick det bra. Det var på vägen dit som det hände saker. Eller inte hände det så mycket.
Då vi ridit en bit så kom det en stor slaktbil som antingen skulle rakt eller svänga. Den var så stor så jag tänkte att jag hoppar av för vi har aldrig mött en så stor bil förr plus att de brukar pysa och låta och vara allmänt läskiga. Bilen svängde och vi var nu där nära korsningen. Melody hoppade bakåt på Polly och Polly sprättade också bakåt men annars så gick det bra. Så jag hoppade upp. Då vi skrittat iväg ett tiotal meter så kom en bil. Jag kände att Melody var lite spänd ännu efter mötet med den stora läskiga slaktbilen. (Nåja, det var en slaktbil, de är läskiga.) Men jag tänkte nog inte hoppa av då jag just hoppat upp, plus att det var en helt vanlig personbil. Den var tydligen så läskig så att Melody måste hoppa till och backa. Det råkade vara ett dike bakom oss. Så dit halkade vi ner men kravlade oss upp och blev så att jag måste hoppa av. Fast vi klarade oss. Det enda var att Melodys nacke slog mig lite på käften då vi for upp ur diket. Det var på piercingen det slog, det gjorde lite ont en liten stund men det var inte så farligt. 
På hemvägen kom det en bil och jag kände att shit is about to happen så jag hoppade av. Sen hoppade jag av för några andra bilar fast jag kände att hon inte tänkte flippa mer i dag. Sist kom det 3 vespor som jag hoppade av för. Det var ju ändå 3. Men jag höll så att hon hade ganska låmg tygel. Hon flippade inte det minsta för dem. Så. Tja.

Ugh vad jag malar på. Jag känner att det här är ointressant läsning. Nåja. Jag vet inte. 
Det här är iallafall en bild på Pollys mule.

            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar