Sidor

tisdag 4 november 2014

Jag funderar lite på att flytta ihop med min ponny och annat som seems legit

Bööööh nu är det redan tredje november, min blogg står tom och dammig, det är mörkt och jobbigt och jag har typ 26 dagar på mig att vara tonåring ännu... Hemska saker.

Iallafall, nu måste jag skriva om en jävla massa olika saker...typ. Haha.

Iallafall, jag har ju varit och tagit hand om Tilten och lilltrollet Dinah nu varje morgon förutom i lördags. Tagit ut dem, utfodrat och mockat och funderat på livets mening då jag har mockat. För det är det man gör då man mockar förutom att mocka då. 
Och vad är meningen med livet nu då...? Vet väl inte jag.

Nu behöver jag inte fara dit fler morgnar. Lite skönt men ändå så var det ju kul och så hade jag en orsak att stiga upp.

Någon frostig morgon bara... Dinah hade inte hittat till sin hög. Så att ni inte tror att jag bara hade kastat dit en hög eller något. Hm. Sen är det så kul då Tilten börjar äta hö så buffar han med huvudet i höhögen så att höet flyyyger upp och landar över nacken på honom och så hänger det hö där och det ser roligt ut. 


Sen har Sniff kommit på att det går att gå in i vår källare. Det var någon gång förra veckan som han nu bara kom in dit då vi råkade vara där och det tyckte jag att var jätteroligt och så gick vi långt in i källarn och ja, nuu har det varit en häst inne i vårt huuus och det är bra. Världens finaste lilla häst är det ju dessutom. Sen var han dit igår också.


Och nu har jag börjat fundera. Vi var ett så kallat garage i källaren som är det största rummet där. Dit skulle jag och Sniff kunna flytta. Vi skulle kunna sova där båda två på nätterna. Det skulle vara nice. Jag tror inte att det är så många som bor tillsammans med sin ponny heller inte.


Sen vet inte jag. Jag red Melody ikväll, hem till oss först och då vi for tillbaka så kom mamma och Melinda med. Då var Melody helt perfekt.
Då vi for hem sen så red jag Melinda barbacka med grimma och grimskaft. Hon var riktigt framåt. Nu känns det också som att jag kan rida henne det jag nu rider utan problem fast jag är för lång. Men jag kollar lite vad hon är på för humör typ och så där. Men hon är så perfekt hon också. 

Igår var jag, Becka och pappa till min faster i Nykarleby och hämta ett skåp som jag tydligen ska ha och nu så har jag det och håller på att möblera om i rummet typ. Det behövs! Jag möblerar så sällan om och nu sker det något....
Sp var vi och äta till Cindys Burgers. Där har de helt trevliga wc:n tycker jag. (Det stället är det faktiskt min moster som har också.)


Hah. Nåja nu var det inget mer. Imorgon vill jag bränna upp någonting för skojs skull bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar