Sidor

torsdag 27 november 2014

En lista. Mycket av mina konstiga funderingar

Okej, det är sent och jag borde börja ta och försöka sova men jag vill göra en lista för det har jag inte gjort på länge och tja, det kan vara intressant kanske. Eller jag vet inte. Så nu får ni läsa en massa halvflummigt konstigt deepstuff och så vidare. 
Ja, dessutom så har jag gjort den här listan förr för en evighet sedan på min gamla blogg. I Mars 2013... Det går att läsa här. Men please, läs inte för mycket på den bloggen. Du kan drabbas av någonting...hemskt. Den bloggen var hemsk. 
Men nåja, varsågoda här får ni veta alltmöjligt kanske alltförmycket...

1. Hur skulle du se ut om du aldrig hade ändrat något med ditt utseende?
Hmm. Antagligen skulle jag inte ha svartlila hår eller en piercing i läppen. Sen har jag ändrats och utvecklats en hel del sen jag blev född. Obviously. Och tja, ens utseende ändras då man har smink på sig. Men det tvättar man ju bort. 

2. Vad ska man göra för att få dig irriterad?
På morgonen före jag har fått kaffe så räcker det med att finnas för att jag ska bli irrterad. Om du inte är ett djur förstås. Eller möjligtvis kan jag göra undantag för killar som är tillräckligt snygga och gulliga.
Haha. 
Sen hatar jag då folk låter mycket då de äter. Speciellt såna som sliter ut tänderna i förtid med hjälp av gaffeln. Då gaffeln skrapar mot tänderna alltså. Och folk som smaskar och låter gör att jag bara sitter och blir irriterad och nästan upprörd. Haha. Så på bio så måste jag ha någonting att knapra på eller dricka för annars så hör jag bara då alla andra smaskar och det förstör nästan filmen för mig. 
Jao. Det var typ det. Och en massa andra saker. 

3. Vad är meningen med livet?
Jaa...
Hmmm.....
Om man nu råkar leva så lever man och kommer att dö en dag. Fram till den dagen så tycker jag att man ska slösa sin tid på sådant som man känner att man vill använda sin tid på. Är man väldigt missnöjd med sitt liv så ska man försöka ändra på den saken. Jag tror att om man någongång i livet kan känna att livet är värt att leva och att man är nöjd vad man är, gör och har åstadkommit så är det väl helt bra det. Jag vet inte jag...

4. Har du några komplex?
Jooo...väldigt många. Ids inte ens räkna upp dem. Så pass många. Både hur jag ser ut och hur jag är som person.

5. Vad är du nöjd med, när det gäller dig själv?
Jag är ännu nöjd med att jag lyckades ta studenten och att det gick bättre än vad jag trodde att det skulle göra i skrivningarna.
Sen är jag nöjd över jag inte brukar ge upp i första taget utan är envis och jobbig som bara den. Jag går inte på allt bullshit som folk kommer med ibland heller. Jag är också ganska orädd. Det tror jag att är en bra sak. 

6. Hur viktigt tycker du det är att vara kär i personen man har sex med?
Nå själv skulle jag föredra att vara kär i personen jag har sex med. 
Men det är individuellt.

7. Skulle du kunna plastikoperera dig?
Näej. Tror inte det. Det finns mycket, mycket annat jag skulle sätta pengarna på före det. Om jag skulle ha pengar. 

8. Hur länge har du varit olyckligt kär som längst?
Jag vet inte... Om det räknas att vara olycklig över att inte ha någon att vara kär i så har jag varit det men nu vet jag inte. 

9. När kysste du någon senast?
Öh. Jag vet inte. Har inte pussat så mycket djur på senaste tiden på grund av piercingen. Jag har kunnat hålla mig. Hmm. Räknas pussemojis? (Det var åt Pauen isåfall.)

10. Vilken låt går på repeat hos dig?
Om vi tar en låt som ni kanske har hört och som kanske spelas på radio så
Lorde - Yellow Flicker Beat från senaste Hunger Games filmen. Den är så braa och jag börjat tycka så mycket om Lorde!!! Wiiiiiiiii! 
Annars så har jag lyssnat en hel del på Nirvana, Kent, Linkin Park och Marilyn Manson. Nåja, de känner ju nog säkert de flesta till. Vet iallafall att det finns något som heter det om inte annat.

11. Vilket är ditt favoritämne i skolan, just nu?
Jag går ju inte i skola nu... Men det Psykologi och Modersmål. Kanske Engelska. Kanske Historia (joo Historia som alla andra hatar...).

12. Vilken ämne gillar du minst?
Finska och matte hade jag sjukt mycket problem med. Speciellt finska. Så jag gillar finska minst.

13. Vilken färg har dina naglar just nu?

Vita. En liten utmaning jag funderat på, ha mycket vitt på mig men ändå försöka se goth ut.
Som ni ser på bilden så är mina naglar vita. (Fast bilden är svartvit. ) Och botten upp med Dentalux nu bara. (Munsköljningsmedel...typ. Ugh. På grund av piercingen. Allt är på grund av piercingen. För att det är min piercing. Som jag har. Som jag gillar. Gillar mycket.) 


14. Vem är din kändiscrush?
Norman Reedus. Alltid Norman Reedus. 

                
(Han är så himla fin!)

15. Vilken klass börjar du i?
Förhoppningsvis så börjar jag i en klass nästa år! Till hösten. 

16. Favorittid på dagen?
Kvällar och nätter...

17. Har du blivit jagad utav polisen?
Neeej...

18. Är du singel nu?
Joo...

19. Är du redo att satsa på ett seriöst förhållande nu?
Joooo.....

20. Vem av dina vänner vet mest om dig?
Om man får räkna med hästar (det får man ) så säger jag Sniff. Han är tankeläsare. 

21. Vilken är din riktiga hårfärg?

Den färgen...

Ujj jag ser hemsk ut. 

22. Brukar du komma i tid?
Tyvärr så är det mer troligt att jag är några minuter för sen än för tidig. Jag är tidsoptimist! Yay för optimism förstås.

23. När gjorde du senast något riktigt dumt?
Umm...en del tycker väl att det var förra fredags då jag gjorde piercingen. Jag vet inte. Hmm. Sade kanske något ganska dumt förrförra helgen. 

24.Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kändisar och kändisar och jämförd och jämförd... 
Men en gång kom en lagom full kille och visade bilder på en Alison Goldfrapp från ett band som heter Goldfrapp och tyckte att jag såg ut som hon. Eller det är en duo. Inget jag har lyssnat på. Men ja. Jag vet inte. Inte ser hon ju helt dålig ut så jag tar det som en komplimang. Haha.


25. Vad faller du för hos det andra könet?
Jag tycker inte om uttrycket "det andra könet" riktigt. Även fast jag faller för "det andra könet" så är det inte alla som gör det och de blir behandlade ganska orättvist här i världen allt för ofta. 

Men anyway, störst chans är det att jag faller för någon som kan ta vara på sig själv, inte tar allt så seriöst och är rakt på sak. Accepterar och gillar mina konstigheter. 
Jag gillar såna som är både lite tuffa och gulliga på samma gång.
Plus är att att tycka om metal och djur. Hahah. 
Hmm. Var en österbottnisk Norman Reedus bara! Så löser det sig. Hahahaha. Heh. 

Ugh nåja det är seeeent och jag vet inte varför jag gjorde det här. Men peace out! Over and out! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar