Sidor

måndag 10 november 2014

...en massa randomskitfunderar bara och allt randomskit jag har gjort nu.

Jag kan väl säga som så: förra helgen var bra. Den här helgen: not so much.

Blaha. Känner att jag varit en sån drama queen. Drama queen är inte så gulligt. Jag har blivit bättre på att tänka före, som att "måste jag faktiskt reagera sådär?" Men...jag blir rätt upprörd ibland över sådant jag inte borde bli så upprörd över... 

Och faktiskt, jag tror att jag har börjat växa upp på något sätt. Eller jag vet inte. Jag har hittat och satt ihop delar av mig själv om det nu går att säga så.

Hah, jag raderade ett spel som jag haft i flera år på ipaden. Sims Freeplay. Jag har spelat det i nästan 3 år... Och jag tröttnade inte direkt men jag har inte varit så aktiv på det senaste tiden. Jag tänkte att jag skulle kunna radera det nu utan att att ångra mig och så gjorde jag det och det kändes helt bra fast jag hade byggt upp en hel stad med simmar och byggnader och grejer.

Inte för att det låter som en big deal att radera ett jävla spel. Och visst, det var inte en big deal heller.

Idag var jag och rida en rätt lång runda med Melinda, mot byn och allt. Vi skrittade mest, travade lite och galopperade på en sträcka där det gick. Folk stirrade kanske lite. (Det får de väl göra om de vill.) Vägen var hal och skarp och sådär långt har jag och Melinda inte farit på år och dar men det kändes bra ändå. Det här med att jag rider Melinda är så on/off som något kan vara. Nu under hösten har jag ridit henne och det har känts okej. Riktigt bra. Och det är underbart att rida henne. 

I fredags orkade jag inte vara hemma och hade en Opel till förfogande (förfogande? Wtf...?).
Så jag och Amanda for på en roadtrip till stan. (Åh vilken lång roadtrip alltså!) ellerntja, det vanliga. Kaffe vid abc. Det stället är nog bara så jävla omysigt som något kan vara. Men det är öppet iallafall. Och det är lätt att hitta till UPM därifrån. Jag vet inte varför jag och Amanda brukar fara dit och konstatera att vi är vid UPM, ta några bilder och fara därifrån men men.... Tja vi har ju ganska mycket att prata om och så är vi typ galna. Typ det.

Årets bild: jag, bilen och en jäkla fabrik i bakgrunden. Väldigt jag. Ojdå, jag till och med på mig mina rymdleggings och stickasockor. 

Och så är det den här bilen som inte är så märkvärdig men jag tycker av någon orsak att den är det. Det har jag tyckt sedan första dagen. Fast jag minns inte första gången jag körde med den. Jag minns första gången jag körde Opelns föregångare (alltså den jag körde ner i ett dike). Första gången jag körde Opelns föregångare körde jag sista lite över kilometern hem och hade jag inte körkort för jag hade ju misslyckats första gången jag skulle köra upp och måste vänta hela jullovet på att få köra upp igen. Oh det är så länge sedan redan. Då var jag 18 och nu är jag snart 20. Nåja, inte så länge om man sätter in det i ett större perspektiv.

Sedan hittade vi Mumin. Vid Språkbadsskolan...... 



Sen kom mamma på den briljanta ideén att fläta in en gris i håret på mig. Fint så. Och nu vet ni allt och lite till som ni behöver veta om mitt liv nu igen då.


4 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig en ridtur me dig ;)

    SvaraRadera
  2. Jo sku va trevlit. (vem sku vara häst) ;p

    SvaraRadera
  3. Får du väl funder på bäst du vill.

    SvaraRadera