Sidor

onsdag 5 november 2014

Duktig Melodyponny ikväll

Melody gick så bra i ridhuset ikväll. Riktigt avslappnat och fint. Det kändes bra. 
Det var ingen annan än jag, Melody och Paulina och Polly där heller och det var nice för då fick vi ha det för oss själva. Så jag började rida i den icke hemsökta halvan av ridhuset och det gick bra så då var den andra halvan inte heller hemsökt. Fånigt att det skulle finnas spöken där by the way. Ridhuset är byggt typ år 2013... Hahah. 
Vi fick bra högergalopp också men vänster tyckte inte Melody att vi skulle ta. 
Nåja. Men iallafall, den här ponnyn kan. Ojj vad hon kan bara man vet vad man gör.

Och det är just det, jag får inte fjanta mig och tänka så mycket... I ridhuset är det bara att köra på så går det bra eller så kan det gå dåligt men det får man räkna med att det gör ibland. 
Sen mötte vi två bilar och då började hon hoppa lite men då stannade de som tur var och så gick vi förbi dem, det gick bra då. Så mötte vi en moped och då sa jag åt den som körde att stanna och då stannade hen helt och hållet... Det hade väl nog bara räckt med att stanna men jag lät väl så bestämd och läskig...haha. Nåja, jag sa tack så. Och tacksam är jag. 

Ganska gammal bild. Fina Melody. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar