Sidor

onsdag 26 november 2014

Dagens Zam

Helt snabbt om dagen ridpass med Zam...

Hmm. Först var han inte så förtjust i tanken på att behöva göra någonting som ni ser...
(Han ville inte att jag skulle ta honom så jag sjasade iväg honom.)

                     

Sen slöt vi fred och så fick jag ta honom och till sist så kom han ganska frivilligt med mig. Så for vi till ridhuset med både nytt schabrak och nya stigläder. Så red vi ca 40 minuter i ridhuset, kom fram till att han behöver skrittas fram. Vanligtvis så är det Melody jag har ridit i ridhuset, med hon tycker jag att det funkar bättre att trava nästan direkt. (Vi skrittar ju på vägen dit.) Men Zam är äldre och behöver mer uppvärmning. Sen fick jag honom att gå bra. Det kändes som att vi samarbetade och som att jag gjorde något rätt. Och tja, jag ville ju mest se hur det går att rida i ridhus med Zam, har inte gjort det på länge så. Tror inte det skadar att besöka ridhuset ibland med honom heller. Ugh. Jag rider ju inte ens lektion för tillfället...
På hemvägen galopperade vi lite men travade mest, vägen sög. Vi gjorde skänkelvikningar över vägen. 
Det kan man också göra. Och, woop, jag tog lite i tygeln och tryckte lite med skänkeln och han flyttade sig åt rätt håll på rätt sätt. Älskade gubbe.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar