Sidor

fredag 7 november 2014

10 märkliga fakta om typ mig (och några märkliga bilder)

För jag har typ en shitload redigerade bilder och ett ännu större behov av att skriva av mig....
Dessutom så brukar det finnas att man ska skriva 20 fakta om sig själv på insta och tagga 20 personer men något sådant får inte jag. Så jag gör en själv. Men bara 10 för jag har lust att skriva djupare saker än vad som är min favoritfärg och sådär...

1. Äntligen kom jag fram till en utbildning jag verkligen är intresserad av att söka till i nästa år. 
Och ni vill ju veta vad? Hmm. Estenom. Skönhetsbranschen typ. Vid Novia i Vasa. 
Sen måste man ha flera alternativ men det ska jag ha på första och verkligen försöka komma in på... Då jag häromdagen var på Novias hemsida och kollade så tyckte jag att det lät som något för mig.

2. ...och det var svårt att skriva för jag är alltid rädd för att folk ska ifrågasätta mina val och att jag ska ifrågasätta mig själv sen och så vidare...

3. Den här senaste tiden, typ från och med i somras så känns det som om jag har börjat våga vara den jag själv vill vara. Jag vet vad jag vill. Förr visste jag inte vad jag ville. Men man måste våga lita på känslan liksom. Då brukar det för det mesta bli rätt. 

                


4. Jag bryr mig lite för mycket i hur mitt instagram ser ut. Men jag tycker om att ta bilder och redigera dem. På instagram får de ett syfte och blir sedda. Så är det bara.


(Texten på bilden är från Lady Gagas Marry The Night musikvideo)


5. Jag tycker om att ha svart och lila hår. Det känns så bra av någon orsak. Fast det har redan vuxit så att det nästan är lite utväxt på det.

6. Men då någon säger att de inte tycker om färgen lila så tänker jag: "Jaha! Nu tycker du att jag är ful!" Fast det behöver inte vara så... De sa att de inte gillar färgen. Mitt hår har inget med det att göra. 
Men på det sättet tänker jag ibland.

                      

7. Mitt stjärntecken är Skytten och jag kom fram till att många saker som skytten är så är jag och det lite knasigt för det är lagom osannolikt med horoskop och sådant... Men för mig stämmer många saker.

8. Oktober månad 2014 var inte direkt uppochner för mig. Men det hände saker....och var annars bara konstig...och så vidare. Bra och dåligt har det varit. Just nu vill jag ha det som är bra för det har varit så mycket av dåligt mitt liv och dåligt orkar jag inte med.

9. De här språken kan jag: svenska- modersmål, engelska- flytande, finska- jag kan väl om jag vill och brukar kunna förstå lite men enkelt är det inte!, tyska- jag förstår en del och kan kanske säga någonting i bästa fall. Låttexter- flytande. Det är ett språk jag också talar.

10. Jag håller på och fixar om i rummet. Det kommer kanske att bli nice. Iallafall så har jag tagit ut en massa saker som har varit där skitlänge och en massa skräp och sådant. #nöjd. Bara jag hittar en spegel så blir det perfekt. Jag vill ha en vacker spegel. Gärna från loppis.

                
Okej, nu är jag trött och nu ska jag sova. Ugh. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar