Sidor

fredag 10 oktober 2014

Unicorns... Unicorns.... Unicorns... (Som vanligt)

Var till stan med Becka idag... Höstmarknad var det. Vi hann dit före det kom dit en massa ungar. Yayyay. 
Idag bestämde jag mig för att vara en enhörning. Eller iallafall lite magisk ut. Med rymdleggings, en hjärtformad kristall som jag köpte då jag var typ 12 eller 13 och de här färggranna lockarna som jag snart kommer att ha problem med att få bort från håret. Hur magisk jag ser ut får ni bestämma själv, jag kan ju inte bestämma allt. Men jag vill vara magisk iallafall.


De här är bara äckligt söta kom jag på. Alltså söta som i att de smakar socker. Fast de har gulligt-söta färger. Förstås. Det är väl lite därför jag köpte det ens. 


Så köpte jag svart löshår vid Seppälä, alltså jag tror inte att det kommer att vara så bra. Fast jag kommer inte att ha det så mycket. Bara ibland. Dessutom så är det rakt och jag plattar inte håret så ofta. Det är svart och jag har inte svart hår nu, men vänta bara, snart är hälften av mitt hår svart. Måste bara vänta på att det är så pass lite folk i huset så att jag kan ockupera wc tillräckligt länge bara. (Nackdelarna med att bo hemma blir fler och fler... )
Sedan köpte jag lite pennor. Jag vill rita. Men jag har blivit så dålig på det. Fast man blir inte bättre av att inte rita. Så jag borde göra det då.

Så var jag och fråga om det finns jobb på ett ställe men det fanns inte. Jag suger på att leva. Nåja. Jag vill verkligen göra någonting. Eller egentligen så vill jag ha pengar. Åtminstone lite pengar.
Sedan hade jag och Becka tid över, vi skulle vänta på pappa så vi for till biblioteket och så gjorde jag ett bibliotekskort och lånade sista boken i en fantasyserie som jag ännu inte var klar med. Haha. 

Just nu kan jag inte bestämma mig om jag ska läsa eller se på en serie eller rita eller whatever. Vilket liv jag har.

4 kommentarer: