Sidor

måndag 13 oktober 2014

The Walking Dead 5x01 "No Sanctuary"

Oh my god, det var så bra. Bästa avsnittet ever ungefär. Ah, nu ska jag säga varför.

Terminus visade sig vara en fälla och ett slakthus. Ett slakthus där de slaktade människor. (Tja, alltså själv tycker jag nog att det är lite saksamma att slakta djur men det är kanske bara jag.)

(Det visade också att de hade inte alltid slaktat människor. Till först hade de tagit in folk, sen kom fel sorts folk dit som stängde in dem och gjorde hemska saker åt dem.)

Som tur var råkade Carol, Ty och lilla Judith på en kille från Terminus....



Och Carol for och rädda dem allihopa. De kunde ta sig därifrån och de klarade sig oskadda. De hade ganska mycket tur där måste jag säga. Carol är också bara så badass och bäst. Det är inte i många serier som medelålders kvinnor är sådär badass och är hjälten. Tyreese lämnade kvar och vaktade Judith och killen från Terminus. Det är inte i alla serier som det finns män som stannar och är barn/fångvakt. 


Så tog de sig bort från Terminus och ut i skogen. Rick ville tillbaka och döda allihopa men det ville inte de andra. Sedan kom Carol dit.
Det här är Daryl som ser Carol: (jag mpste bara ta en screenshot)


Och så sprang han fram till Carol och kramade henne och lyfte upp henne och OH MY GOD!!!!!!!
Det var så perfekt och man såg att de har varandra och de är så meant to be.
Det var verkligen en kram som heter duga. Eller något. Mer än det. Så perfekt. Caryl är the real deal. OMG VAD JAG HAR VÄNTAT PÅ DET HÄR ÖGONBLICKET, JAG BÖRJADE SKRATTA OCH GRÅTA PÅ SAMMA GÅNG OCH DET LÄT HELT SJUKT OCH KONSTIGT.


Rick hade ju kickat ut henne men nu var det hon som räddade dem liksom...

Thank you.

Så tog Carol dem till Ty och Judith. 
Familjen Grimes återförenas och, tja, det här behövde de. Så var det Sasha och Ty också som återförenades. 

Jag blev så glad. 




Tillsist, då man trodde att det var slut så kom en figur med mask för ansiktet. Den figuren visade sig vara Morgan som Rick träffade då han vaknade ur koman i säsong 1 i första avsnittet. 
                        

Och nu tror jag att det blir en bra säsong. Men den kommer att vara hemsk. Kanske. Just nu lever ju Gareth och de från Terminus, eller tja, många dog men en del överlevde väl.
Få se vad de tar sig till. 
Får se vad Morgan gör. Om han hittar Rick och de och är med dem. 
Iallafall, det fanns inget dåligt med premiären av säsong 5 av alla tiders bästa serie ever.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar