Sidor

måndag 13 oktober 2014

Supernatural 10x01 "Black"

Idag börjar säsong 5 av The Walking Dead! Woooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!

I förra veckan började Supernatural. Jag har ju förr gjort halvkassa reviews av TWD, tänkte försöka göra på Supernatural också. Vet inte om jag kommer att orka. Plus att jag ska hitta ett jobb så vi får se hur det blir. Men några bilden från de senaste avsnitten och en tanke eller två om dem kan man alltid försöka hinna med....
Det blir nu TWD och SPN för de tycker jag mest om. Jag ser på The Vampire Diaries och Arrow nu också och tycker att de också är awesome men jag kan och vill inte skriva om för mycket serier. Sedan till våren vill jag skriva om Game Of Thrones, men det börjar då TWD slutar och fortsätter då allt annat har slutat. Just ja, jag ser på Sons Of Anarchy också men jag vill inte fundera för mycket på det. Det blir för mycket. Sen har jag börjat se på Doctor Who, men det är på något sätt jobbigt att se på det utan text, speciellt då de pratar Brittisk Engelska som visserligen är awesome men det låter lite annorlunda än vad man är van med. Sen vill jag se på American Horror Story. Det kommer jag att göra då jag får tid över... Det finns ju också The Vampire Diaries-spinoffserien The Originals. Jag tycker om de som med där men jag orkade inte se klart första säsongen... Sen började jag se på Teen Wolf förra höstas och fastnade inte riktigt men nu funderar jag på att ge den serien en andra chans så att säga...oh jävlar. Det finns så mycket serier. Hur mycket som helst. 

Iallafall. Supernatural säsongspremiären, Black. Jag tyckte att det var en bra början på säsong 10. I första avsnittet på en säsong i SPN brukar det hända någonting som är avgörande för resten av säsongen. Typ i förra säsongen lät Dean en ängel besitta Sam för att rädda livet på honom mot hans vilja. 
Nu hände det inget stort på det sättet. Dean har blivit typ en demon och har stuckit iväg med Crowley. Cas mår inte så bra på grund av att han har stulen nåd. (Och han saknar Dean) Sam söker efter Dean. En jägare var det visst som tog Sam sen och nu tänker han typ tortera honom. 

Men nu söker Sam iallafall efter Dean. Lite annorlunda är det ju då Dean inte är Dean riktigt. Men Sam verkade bry sig i sin bror och han verkade stark också. Lite på sin bättre sida. Tyckte jag. 





Hmm. Hannah är lite nah. Och änglarna borde "få sin shit together". De är ett komplicerat släkte...


Dean sen var mer Dean än vad jag trodde han skulle vara. Eller jag vet inte. Han var som Dean bara att den delen som bryr sig i Sam, Cas och allihopa var borta. Kvar finns det bara en bad boy. Eneklt sagt.

Nåja. Jag vill veta hur det blir med The Deanmon nudå. Och så ska Cas överleva. 
Det kan hända att finns viktiga saker som jag glömde att ta upp nu...men tja, jag såg på det här i onsdags. Bara så ni vet.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar