Sidor

måndag 20 oktober 2014

Så mycket awesome stuff...

Från Vasa och loppis. Det börjar vara sent för det men å andra sidan så hittade jag så mycket bra så jag måste bara få vara ytlig och visa upp det och det riktigt kliar i fingrarna på mig att göra det här inlägget SÅ!!!

I torsdags var jag och Amanda och söka saker till Halloween och så där annars bara till olika loppisar i stan. 

Först hittade jag svarta byxor med dödskallar på (av märket Living Dead Souls) och så var det ett bälte i dem som råkade komma med på köpet. Jag vet inte riktigt vad de här byxorna ska vara bra för. Men de var inte alls dyra. 6€ tror jag.  Och de här byxorna passar. Vanliga jeans passar inte på mig... Det finns sällan jeans som passar. Det är något konstigt där. Jag är inte byggd för jeans. Så är det bara. De här byxorna passar, och de såg bättre ut på mig än på bilden faktiskt. 

Nästa grej är ett sådant fynd.... Corpse Bride leggings. Corpse Bride is the shit. Jag hade dem till Vasa i frddags och då jag och Amanda var på äventyr i lördags. Tänk att jag hittade dem på loppis i Jakobstad av alla ställen. Dessutom ser de oanvända ut.

Nästa fynd är en vit klänning. Vita klänningar och jag är inte riktigt en väntad kombination. 
Fast är det Halloween så är det en helt annan sak. Jag ska vara en "ghost girl", tänk er typ Samara från The Ring. Fast min egen version. 



Nästa bild:

Vampyrtänder och blod. (Från Citymarket haha) Jag behöver blodet, inte tänderna. Fast tänderna kan vara bra att ha. I framtiden. Dessutom så lyser det i mörkret. Hoppas blodet räcker. Annars måste jag göra eget. (Jag såg ett recpet på fakeblod någonstans någongång.)

Jag har också behövt en väska. Man kan inte stoppa allt fickorna hur mycket man än vill. Jag hittade en i perfekt storlek vid loppis och den var 50 cent. Den är ganska svart och lite tråkig men jag ska göra den lite magisk och otråkig snart. Vänta bara. Jag har lite nitar och grejs. 

Vanliga hudfärgade strumpbyxor, jag ska ha dem på Halloween. Det blir kallt annars. Kanske jag kan fixa dem så att de gör att jag ser mer död ut om jag har tur.


Sedan vad jag hittade i Vasa i Fredags:
Från Emotion:
Eye Makeup Remover. Lumene. Den tar bort bättre än den jag hade före. (Och den jag hade före var Mary Kay och allt.)
Vit ögonskugga, jag klpte den för att använda den till Halloween så vi får se hur den hjälper mig att se död ut. 


Från H&M:
Skor. Såna här har jag velat ha, jag tror att de kommer att gå att ha till vintern också.
Iphonecase som ser ut som ett spöke och lyser i mörkret. Klart att jag måste ha det.


Från Gina Tricot: (evigheter sen jag hittade något där btw)
En skjorta som ser söt ut och var på rea. 
En klänning, inte för att jag använder klänningar alls egentligen. Kanske någongång och då är just den en jag kan tänka mig att ha. 

Från Carlings: 
Väst. Den var på rea den också och jag tycker att den är cool. 
En vanlig halsduk. Väldigt svart är den. Nåja, jag tänkte ha den i stallet någongång och då ska det inte vara så mycket extra med den. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar