Sidor

onsdag 22 oktober 2014

Ridning i höstmörkret...

Igår red jag Melody faktiskt. Vi var i ridhuset. Och tja, jag vet inte om vi uträttade så mycket. Haha. Trav och galopp och volter och sådant. Jag vet sällan vad jag sysslar med då jag rider på ridbanor och i ridhus. Så är det då man växer upp i skogen. Men Melody var bra, riktig mysig. I galoppen ställde hon utåt istället för inåt och det kändes lite fel. Det går inte så bra att galoppera på en volt då liksom. Men det gick bara jag släppte iväg henne framåt och tänkte hur jag skulle rida volten och började galoppera på långsidan och kom in på volten i galopp. Jajja. 
Jag hade med Melinda dit och Sofi red henne och Paulina red Polly. 
Woop vad Pona går bra att ha med sig. Jag cyklade dit med henne och hon var riktigt pigg. Vi travade typ en kilometer i sträck nästan och hon blev knappt andfådd och travade lätt hela vägen. Sen uppförde hon sig och var gullig hela tiden. Haha, jag tror att hon tycker att det är kul att vara med Melody och Polly. Hon ylade till lite åt dem någon gång som hon gör åt precis alla hästar men hon var inte arg på dem som hon var åt Tilten. En gång då hon hälsade på honom så stegrade hon sig och var arg. 

                  
Min älskade fluffboll.... Hon har stannat kvar alla år och aldrig svikit mig. 

Idag red jag Zam och Becka kom med och promenerade med Pona. Vi var inte så långt och jag vet inte, jag var trött hela dagen men blev mindre trött av att rida. Sen blev jag trött igen och så var det kallt. Zam kändes lite som han kan vara på vintern, pigg och stark och lite fnurrig.

Jag måste säga att just nu är det ganska oinspirerande att rida. Den här årstiden och mörkret och kylan. Jag är inget fan. 
Men ändå kan man inte lämna inomhus, så är det bara. Iallafall så kan jag inte det. Ju oftare man tillsist lagar sig ut, desto bättre går det. Till sist går det på rutin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar