Sidor

torsdag 9 oktober 2014

Ridas idag och igår...........


Zam igår:
Vi var på en ganska lång barbackarunda inskogen, mamma och Melinda kom också med. Eftersom jag red barbacka så tyckte Zam att han inte behöver göra så mycket såklart. Och ja, mamma och ponnyerna är så oseriösa som någon bara kan vara. Haha. Tror jag. Men om någon annan också talar om att en ponny säger att vi måste ta det lugnt på ridturen eftersom han har ett telefonsamtal att ta emot.... Så... Jag vet inte. Iallafall så skrittade vi mycket men vi galopperade också för en del vägar är för bra för att skritta och trava på. Zam var inte framåt heller direkt. Men imorgon ska det bli andra bullar. (Exakt att det blir andra bullar är det kanske inte så bra att säga åt Zam för då hör han bara "bullar". Heh.) 
Zam och hans fina frisyr....hihi det här är så kul att göra! Gullebulle.

Ikväll red jag Melody, vi var ensamma ikväll och var till ridhuset och rida eftersom det var regnigt först ikväll...och tja, för att jag ville testa att rida där med henne. Jag rider som sagt typ mest i skogen. 
Hon var lite stirrig och jag gjorde mitt bästa för att inte bli stirrig. Vi lyckades sedan också, speciellt på ändvolten i vänster varv i trav, woop, det kändes som att vi båda gjorde rätt helt enkelt. (Men klcokan 00:08 ska man inte börja analysera ridpass så det får vara bra med det här.) 
Vi mötte några bilar och vi överlevde dem också, fast hon hoppade lite. Så jag är nöjd med kvällen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar