Sidor

måndag 6 oktober 2014

Pona... Hon är totalt hopplös och perfekt

Igår, lördag så red jag Hårbollen på åkern, dressyr och sådär. Mycket skritt. Ganska awesome. Sedan fick hon galoppera på ganska lösa tyglar. Yepyep, hon är bäst. 
Idag red jag också, men det var bara lite barbackaskritt i skogen. Och jag tänkte att hmm, vi ska skritta barbacka (med grimma, träns behövs inte till det), något spö tar jag inte idag. För let's face it, det känns liksom som att det är en bra sak att inte behöva rida med spö. Nåja, första biten gick jag, sedan red jag. Hon tycker att det bättre då jag rider för då kan hon gå vart hon vill. Tror hon. Först tassade hon iväg och äta skogsgräs, det gick jag med på. Sedan ville hon gå åt det håll som jag inte ville att vi skulle fara åt. Det var på en stig som går till en gård. Hon ville spionera och äta deras gräs, och jag tyckte inte att det var en bra idé... Sedan ville hon absolut inte gå åt det håll som jag ville att vi skulle åt, hon vände och drog iväg med mig typ och bråkade. Tillsist tog jag en kvist från en buske och använde det som spö. Då fick hon lite respekt för mig. Att rida Melinda utan spö är lite "bring a knife to a gunfight". Och hon tycker tydligen fortfarande att jag inte har ändrat så mycket sedan hon kom hit på 2002 då jag var 7 år.... Suck Hårboll. 
Men jävlar, jag började skratta då hon höll på faktiskt, fast jag meddetsamma tyckte att hon var rätt billig. Sedan travade vi snabbt på alla möjliga knöliga stigar. Kändes awesome. Hon har bra trav då hon länger på stegen. 
Annars verkar hon inte tycka att jag är så jobbigt stor och tung. (Hon är ju nog mycket starkare än mig, absolut.) Jag har börjat rida henne igen tydligen. Jag hade ju slutat... Men nu är hon i bättre form så då går det bättre. Och vi skrittar mest, jag går i början och så rider jag inte typ dagen efter en lång körtur. Nu är det meningen också att jag ska rida Zam mera, åtminstone på tisdag och torsdag är han min, och så Melody på onsdag. Förr var det ju mest Pona jag red. Så nu får jag igen mer utav av att rida Pona eftersom det är ännu mer kravlöst liksom. Nåja. Ni vet. 


Den här bilden är btw från 1 år sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar