Sidor

torsdag 30 oktober 2014

Hästarna de här senaste dagarna.....

..... Jaha nu blir det ett hästinlägg på den här bloggen. Det borde jag kunna åstadkomma fast jag känner mig uppåner. 

Iallafall:

Söndag
Då var jag och Becka och köra med Zam. Första gången jag var med med nya kärran. Den är riktigt bra! Woo! Jag körde också typ halva rundan. Kom fram till att Zam har blivit en bättre körhäst och jag har blivit en bättre kusk. Nice det.

Måndag

Då var jag och köra med Melinda. Hon är mycket enklare att köra än Zam tycker jag. Kanske för att hon går så sakta. Haha. Och så är hon ju liten förstås så då blir det faktiskt lättare. 


Tisdag

Jag var och släppa ut Tilten och Dinah på morgonen och mockade och fodrade för det är Becka och jag som tar hand om dem den här veckan. Jag far dit på morgonen för Becka skulle inte hinna.

Sen var jag och Zam på en rätt lång ridtur. Han var halvt trög och såg något konstigt i skogen men jag kämpade på och så gick det.

På kvällen var jag och Becka till travhästarna. Vi gjorde så att Becka gick och ledde Dinah och jag red Tilten. Vi for hem till oss och sen for Becka och mamma hem med Dinah för hon gick så snabbt och sådär. Man borde typ longera henne först kanske.
Men vet ni vad??? Jag och Tilten for iväg ensamma och det gick braaaa det också! Jag har aldrig ridit honom utan att någon har varit med. Det har då varit Becka som har varit med. En gång förr hade jag ridit honom utan att Becka var med, det var då han var hos oss men då var mamma och Pona med. Nu hade jag inte ridit honom sen i Juni typ heller. Så det var ju lite länge sen. Men det gick bra. Han är så underbar. Han är så fin. Och stor. Han hade såklart också börjat kännas mer som en ridhäst sen jag red honom sist. Iallafall då man tog i tyglarna så kändes det så tyckte jag. Och. Han travar så härligt. Men vi travade inte så snabbt. Bara tillräckligt snabbt. Vi for inte långt heller. Nåja. Becka får passa sig för det kan hända att jag vill rida honom fler gånger och tjatar jag om att få rida Tilten och ör riktigt jobbig. 
Haha, det kanske är lite som då jag hade börjat rida på ridskola för typ 14 år sedan (oj, känner mig lite gammal...), då brukade Becka få rida ett varv på någon ponny där efter min lektion. Nu är det ombytta roller... Haha nåja skämt åsido.

Lilltrollet Dinah...

Onsdag

Idag det då.
Var och släppa ut Tilten och Dinah. Det regnade. Det var lite ugh. 
Nu till kvällen blev det bättre väder.
Och det är onsdag så jag red Melody. Vi var till ridhuset och var där på halva ridplanen. På den hemsökta och förhäxade bortre ändan. Det tycker både jag och hon att det är och det är inte bra. Men vi klarade oss från att bli uppätna av tigrarna... Nåja, så farligt var det inte.  Men min madröm är att då jag rider i ridhus så sticker hästen iväg mittiallt från borte ändan. Tror bestämt att Zam har gjort det några gånger... Och nu var det nu bara att rida på och vara den av oss som är säker och vet var skåpet ska stå så att säga. Då gick det. (Umm det kan hända att det låter värre än det är då jag skriver om det än det var i verkligheten...)

Det var det det. Imorgon rider jag antagligen Zam och ska också till travhästarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar