Sidor

lördag 18 oktober 2014

Har du tänkt på att vi nästan aldrig lyfter vår blick från marken

Mot den svarta rymden ovanför molnen

(Kent såklart. Vy Från Ett Luftslott. Jag har lyssnat på Kent typ hela hösten och dött lite för att de är så bra.)


Idag var jag till Vasa med familjen på vår traditionsenliga höstlovs...hmmm inte resa...men shoppingtillfälle. Eller whatever... Vi brukar för det mesta fara till Vasa. Men i förra året var vi till Umeå. Det var nice.
Året före det var vi till Uleåborg. Det var väl okej. Eller jag minns inte. Vi sov över där på ett Hotell  och så tappade jag bort ett örhänge som jag hade köpt i Tyskland och blev helt hysterisk och sökte överallt, sen hittade jag det på mig själv. Det hade fastnat i mina byxor typ. Haha. Random minne.

Iallafall, jag känner så jävla mycket. All världens känslor. Jag hatar känslor. Jag vill inte ha dem. Jag vill släppa ut allt på något sätt. Ingen skillnad om det är ett bra eller dåligt sätt, de måste bort. Ut. 
Det är bara det, att släpper man ut känslor på ett dåligt sätt så kommer de snart tillbaka.
Ikväll lyckades jag prata med mamma om dem. Det är svårt att lyckas prata tycker jag. Om någon frågar vad det är om så säger jag att det är inget. Ibland säger jag att det är allt. För det är aldrig en enda sak. 
Hursomhelst. Så är jag.


Tråkigt hårfärgstjafs:
Nu har jag färgat håret lila. Eller hälften av det. (Skriver jag i framtiden att jag har färgat håret så räkna med att det är hälften av håret som jag har färgat.)  Jag var lite rädd då jag färgade det att det skulle bli jättefult för håret var ju ganska guldigt-blont. Jag tycker om det här lila, det ser lite magiskt ut. Fast då all lila färg är slut ska jag färga håret blå. Directions Lagoon Blue är så fint. Då isåfall måste jag beställa mer färg. Sen har jag Turkos Schwarzkopf-färg som jag köpte bara för att. Sen har en till rosaaktig Directions. Sen vet jag inte. Då kanske jag bleker ena halvan riktigt ljus och den svarta kanske jag någon gång måste färga utväxten på. Efter det gör jag det naturligt igen.
Låter kanske knasigt att jag har planerat så mycket hur jag ska färga håret men det råkar nu bara vara så att jag råkar ha en del färger i olika färger. Hahaha.

Dagens look:
Ni behöver inte veta att jag tog en bild i bilen och den andra i provhytten vid Carlings. Nu vet ni det.
För mycket svart eyeliner under ögonen. Ish. Bara till besvär var det.
Skor som inte passar med allt annat. 
Och mina Corpse Bride leggings!!!!!
Jag hittade dem vid Cityloppis i Jeppis igår av alla ställen. De ser oanvända ut. Antagligen från Ebay från början eller något och jag älskar dem jättemycket. Jag älskar dem mer än vad jag älskar glass. 

Ah det var allt. Det handlade om mycket det här. Så brukar det vara ibland här...
Det skulle inte vara någon mening med att skriva 5 korta inlägg vet ni.
Tycker jag.
Det skulle vara lite inte min grej.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar