Sidor

onsdag 15 oktober 2014

Fluffdjuren ikväll

Ikväll har jag hängt tillsammans med två lite bitska och svarta djur (Perttu och Sniff) och mitt fluffiga lilla barn Sissi. Så har jag mockat skit från från vår förvaringsplats för hästskit till traktorskopan.
Perttu hade jag ut och springa lite också. Sissi är den som behöver springa av sig mest men man får inte glömma bort Old Lady heller.

Bilderna är från typ förra veckan, då hade jag ut båda och Sissi är lös och Perttu var kopplad men jag höll inte i henne men såg till att kopplet inte fastnade någonstans eller att hon började gnaga på det... 
Det går bra att ha dem på det sättet. Sissifluff kan bli lite orolig om Pertsikan försvinner men annars så springer hon mest och fluffar runtomkring (och så fastnar all världens skräp i pälsen på henne, det är svårt att få bort) kaninburen och Perttu är mest där runt kaninburen och pysslar. Fast då blir det inte riktigt så att hon rör på sig så mycket. Så därför är det bra att ha ut henne ensam så att hon får springa lite också.



Sissi ja, idag då jag satt i boxen med Perttu i famnen så hoppade Sissi också upp i famnen på mig. 
Hon är så fin.



Sniff sen, gulle mitt. Hans ena framben verkar ha något trams. Grr. Men jag borstade honom och så gick vi på en liten liten runda också. Jag har tänkt att man borde börja hitta på små tricks att göra med honom om han kan. Det skulle vara kul. Om han går med på det vill säga. Han är som sagt inte lite komplicerad...



Så är han så hårig så....
Men det var allt.
Det börjar bli sent. Tänk att det måste bli det. Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar