Sidor

tisdag 7 oktober 2014

Allt och inget.... Jag hatar att potatisar är fula.

Jag skriver allt för sällan om allt och ingenting, så det tänkte jag göra nu. Jag har ändå varit så off topic den här senaste tiden. Hihi. 

Anywaayyy... Jag var på You tube. Det kom reklam. Jag hatar You Tube reklam. Den är onödig och ful. Det var på finska...då kom jag fram till att jag vet inte vad de talar om heller. Jag är som sagt inte riktigt bra på det språket. Egentligen förstår jag tyska bättre. Men jag inte riktigt tala tyska. Eller kanske. Om jag vill. Fast bra låter det inte.


Jag är för random för mitt eget bästa ibland. 


Den här bilden blev liten. Är det svårt att se, tryck eller klicka på den så blir den större! Woop woop! Men påriktigt, tror amerikaner allt det? 





Um, joo på tal om Jesus så sa jag en gång då jag la en glass i handsfacket på Opeln att vi måste akta oss så att inte Jesus tar den. Sedan vill jag inte kommentera den gubben mer inte. (Själv är jag inte religiös. Eller jag har en religion som jag hittade på själv. Den heter Enhörningar & Glass. Handlar om just enhörningar och glass. Väldigt djupt som ni ser.) 
 

Nåja. Idag har jag sett på Sons Of Anarchy, första avsnittet på nyaste säsongen. Som är sista säsongen. Det har kommit några avsnitt redan men jag började se först nu. För den här serien är gaaaalen. Jag dog 74 gånger då jag såg på det. Men vill ni se bikers, gangsters, våld, horor, Harley Davidson, blod, död, droger, mord, kriminalitet, sex....you name it och inte har något emot att få ert hjärta utslitet så varsågod. Det är nog en sevärd serie fast man blir galen på köpet förstås. 

Nåja. Sen var jag och hämtade Becka, hon slutade en ettiden.
Jag körde halvidiotiskt och lyssnade på Arch Enemy på vägen dit och önskade att jag var Alissa White-Gluz. Hon är purrfect. Skulle få välja vilken person (som finns påriktigt) jag vill vara förutom mig själv, så skulle jag vilja vara hon. 

På kvällen for jag och rida Melody och tog med mig Pona på cykeln dit. Hon satt bakom mig på pakethållaren. (Nah, hon gick brevid.)
Paulina och Sofi red nämligen Polly och Hårboll. Pona gör skäl för att kallas Hårboll just nu. Hon börjar få mycket päls. Hon blev ganska svettig idag också minsan. Så vi skrittade hem sedan. 
Nu börjar jag känna att jag känner Melody. Det tar liksom några gånger alltid. Det är ganska kul att hon är smal och känslig. Egentligen så tror jag att den typen av häst passar mig bra. Det känns så bra att liksom inte behöva göra så mycket alls för att hon ska reagera. Jag har mest ridit stadiga hästar och ponnyer. Melinda och Zam är rätt stadiga. (Sniff är ensam i sitt slag.) Min absoluta favorit av ridskolehästar var en stadig svart finnhäst. Väldigt bökig och trög, rädd för fåniga saker men det gjorde honom bara till en sötis. Haha. Jag behövde inte vara rädd då jag red honom, fast det var ingen enkel match. Jag minns ännu hur kul det var att hoppa med honom. Jag som annars är feg då det kommer till hoppning. Sen blev han halt och nu är han pensionerad tror jag...
Vad har jag mer ridit för hästar... Tja... Tilten fast det börjar vara en tid sedan. Han är en travhäst och det är en kategori för sig. 
På tal om honom, då Becka red honom idag så såg de älgar och Tilten sa att det kan hända att det är hans släktingar som på vift och så fortsatte de. Den knasbollen är rädd för skuggor men inte älgar. Galet. Men å andra sidan så kanske de där älgarna är hans homies. Så olika varandra är de inte.

Nåja, nu vill jag se på Doctor Who för att lugna mina nerver. Det är sent. Men det ska gå. 
På något sätt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar