Sidor

fredag 12 september 2014

Toorsdag, alltså Zamdag

PONNYBURR:

Haha ja. Jag red Zam idag, och tja. För det första så fick jag väl inte in honom. Det tog en stund. Det är inte det att han inte låter sig fångas, han tycker nog att jag får vara med honom och klia honom, det tycker han om. Men han vill inte komma in i stallet med mig mitt på dagen då det är soligt. Vi har som sagt mycket att jobba på. Vi skulle behöva börja göra någonting för att kunna kommunicera liksom. Jag vet inte riktigt vad. Och jag vet inte hur jag ska veta hur vi ska göra. Men vi behöver göra det.

Med Sniff har jag inte alls några sådana problem... Han och jag, vi har någonting, som i att vi liksom förstår varandra. Det är med honom som det är "djupast" liksom. Melinda kan bli kompis med vem som helst nästan, med Sniff är det inte lika lätt. Han var ganska missförstådd han kom hit.

Anywayzz, det gick sen då jag red Zam, vi skrittade mest i vörjan, vi skrittade typ första halvan av rundan och så skruttade vi inne i skogen och på ett kalhygge. Där åt han de där fjuniga rosa blommorna. Ett namn på dem är Rödhandske, fast de har många namn, och jag fattar inte varför Zam tycker att de är goda. Just nu är de ju fjuniga och gamla...jag tycker att de ser ut att smaka typ bomull...uff. Sen galopperade vi på hemvägen. Inte så vidlyftigt, men det var kul.

Sniff gick jag med lite här hemma, och Melinda fick vara ledig. Jag hann inte, vi var och hämta hö från pappas morbror i Forsby och kom hem över klockan 9 på kvällen... Men nu har vi riktigt bra och Sniffvänligt hö iallafall så att det räcker en tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar