Sidor

torsdag 11 september 2014

Min favoritlåt just nu

Inte för att någon brukar bry sig då jag skrivar om musik men det råkar finnas en låt jag tycker är bra bara. (Böh, jag kunde då ha tagit 5 så hade det här made sense... Men nah, en låt.) 

Fast sedan så har jag ganska sjuk musiksmak. Jag lyssnar på allt från Dark Tranquillity och In Flames till Skrillex och Kerli och Ke$ha och Lady Gaga.... Sedan Kent och Björk och Nirvana. Sedan gillar jag också Black Metal och tyngre metal. Fast Tennis Court med Lorde kan jag ändå inte sluta lyssna på. Så nu vet ni det.

Just den här låten är med Seven Lions och så är det Kerli som sjunger. Det är typ dubstepaktigt men en ganska lugn låt. Passar ganska bra nu till hösten. Tycker jag. Fin låt och video. 
Seven Lions är annars en kille från Kalifornien som heter Jeff Montalvo, han är musiker, DJ och musikproducent. Han tycker också mest om metal men gör elektronisk musik vilket jag tycker att är nice för jag tycker ju om metal också. 

Och Kerli, hon tycker vi om från förr. Eller, åtminstone jag gör det.
You Tubelänk:
Seven Lions feat. Kerli- Worlds Apart
(Hoppas det inte ser mystiskt ut med en sådan YT-länk...men så här syns det både på mobiler och datorer så att det är säkert att det syns.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar