Sidor

måndag 15 september 2014

Ridlektion med Zam ikväll...

Becka har dejour den här veckan vid skolan, det är att ta hand om djuren där och så, och det började klockan 6 på kvällen så hon hade inte tid med att vara med på någon ridlektion så då red jag istället. Det var för en som brukar komma dit och ha lektion och det är för såna som har egen häst. Eller egen och egen, för såna som har en häst att vara med med. Haha. Krångligt. Det var bara en halvtimme, vilket var lite dåligt för Zam började gå bra först då det var slut, även fast vi red dit. (Nu vet jag inte om jag ska säga "jag red dit" eller "vi red dit". Det var ju jag och Zam, det är pretty much "vi" tycker jag.)

Nåjo, han gick sedan där och stretade emot och ville inte galoppera. Vi började faktiskt med att galoppera. Sedan travade vi resten av halvtimmen utan paus och gjorde 10-metersvolter och bågar över medellinjen. Jag kände att Zam skulle kunna men eftersom han och jag har en sämre periord så gick det inte, först mot slutet då vi skulle byta varv för sista gången så bestämde jag mig för rida snett igenom och så drev jag honom riktigt ordentligt och då lossnade det, han bjöd framåt och sista volten behövde jag inte driva på honom så mycket. Han är liksom i så bra form så att han orkar nog, han blev inte ens svettig ikväll men det gör också att han orkar streta emot om han vill det och själv så orkade jag inte driva fram honom... Jag har inte ridit lektion på några månader nu liksom, och det märks. Åhja, det märks.
 På hemvägen så skulle han ha kunnat vara hur awesome som helst om jag skulle ha orkat hålla igång honom. Hm. Borde man kanske göra annat än att se på Game Of Thrones, typ röra på sig lite mer? 
Nåja, iallafall så sa hon som höll lektionen att jag har bra sits och hon tyckte tydligen inte att det gick så dåligt, inte tycker nu jag det heller. Men. Då Zam går riktigt bra så är det himlen. 

Anywayyzz (det har jag börjat skriva här nu också) så.....
riktigt typisk Zam-bild. Han är så fin och gullig. Han har börjat bli lite hårig han också. Ouch vad jag suger ikväll på att skriva. Borde väl se på Game Of Thrones eller något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar