Sidor

tisdag 23 september 2014

Red Melody ikväll

Jag var och rida Melody ikväll. (Kväll, ja. Typiskt att jag for sådär lagom till solnedgången, fast jag skulle ha kunnat fara tidigare...fml.)
Nåja, jag och Melody for för oss själva idag. Vi var kanske lite oroligare på grund av det, men vi klarade oss. Vi klafsade omkring inne i skogen och sedan for vi på en väg och galopperade och travade lite och försökte att inte drunka i någon vattenpöl. (Inte för att de var så farliga, bara lite...)
Jag måste då säga, det är kul att rida en lätt och känslig ponny som hon. Man behöver inte göra så mycket. Ta ett djupt andetag och sitta djupt i sadeln och tänka att man saktar in så saktar hon in. Typ. 

Klart att ponnyerna visste att jag hade Prix i fickan....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar