Sidor

söndag 28 september 2014

Red Hårboll. Tja, det var intressant.

Idag var jag och Melinda på en ridrunda. Vi hade till och med mål och mening: att hitta det benreflex som jag och Zam tappade i torsdags. Inte för att benreflex är så värdefulla, men det suger att tappa saker, och speciellt då jag vet att jag lade fast det lite slarvigt.... Man brukar inte hitta tappade reflexer, men jag hittade det. Woohooo! Eller något.
Typiskt som vanligt att det började regna då vi skulle fara. Vi for ändå. Och det slutade före vi kom hem. Faktiskt.
Vi skrittade mest och Pona kändes helt lagom. Då vi började vara på hemvägen så blev hon pigg. Så såg vi ett rådjur. Vi tyckte att det var gulligt. Sedan blev Pona fnurrig. Hon verkade inte rädd direkt men ändå.... (På bilden står hon och är fnurrig haha.) Hon fick bråttom efter det och så tog vi galopp. Det gick bra. Vägen var ju också bra då det har regnat. Någonting bra måste ju det här eländiga vädret ändå komma med antar jag.
Sedan var Pona lite mer sprättig på hemvägen minsan, och det gör inte något. 
Jag har som sagt ridit henne lite mer på senaste tiden, typ en gång i veckan. Resten så blir hon körd eller promenerad med. Hon har ju också någon vilodag här och där, ibland så blir det några dagar, helst inte mer än 3. Hon är super för tillfället. Hennes ben känns torra och bra. Som sagt, ålder är bara en siffra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar