Sidor

onsdag 10 september 2014

Om att vara rädd för...öh...farliga ting, dagens dos av häst och annars hur hästar gör att jag känner mig levande

Läget just nu: jag läste läskiga saker om läskiga varelser så nu är jag lite räääddd. Alltså jag tycker om att läsa om övernaturliga saker på nätet, creepypastas och liknande... Jag följer några bloggar med sådant på tumblr och det är sjukt intressant att läsa och sedan är det sjukt intressant att gå från rummet till wc och tillbaka. Ah, det är ju bara några meter att gå genom köket. Men ändå. Det kan stå någonting i tamburen eller utanför köksfönstret kan det sväva någonting...iik. 
Fast jag vet inte om jag är så rädd egentligen för sådant där, för det är liksom ingen idé att oroa sig för en demon som aldrig kommer att stå i duschen då jag kommer in till wc och så där. Sedan så vet jag inte om jag borde vara rädd eller inte. För om det finns övernaturliga ondskefulla varelser så är de faktiskt farliga. Man borde vara rädd för dem. Jag tror att det finns någonting nog. Men ändå så kan jag inte tänka på det varje gång det blir mörkt. Och som sagt, jag väljer själv att läsa det där, jag tycker ju att det är intressant. 

Till någonting helt annat: Idag har jag både kört Melinda och ridit Zam. Det är bara så bra så bra, ju mer hästar desto bättre blir det. Alltså, det är nästan hemskt. Jag kan vara riktigt deppad och tycka att allt är skit och att mitt liv är värdelös och att jag är värdelös men bara jag får vara med hästar och rida, köra eller någonting annat så glömmer jag bort det och resten av dagen känner jag mig mycket bättre (om det inte händer någonting efter det som förstör dagen.) Det är typ på grund av det som jag inte riktigt skulle kunna tänka mig att flytta till Helsingfors och studera, jag liksom behöver hästar. Jag vet inte hur det skulle vara sen i praktiken...men jag vill inte så långt bort från mina ponnyer. Så då är Vasa på lagom avstånd, det är en bit bort men det tar ändå bara lite över en timme att komma dit.

Anywayyz, jag körde Pona, solen sken, hon var lite envis idag och tyckte att hon kan göra som hon själv vill och strunta i mig. Vi for vår vanliga körrunda som vi far då vi inte ska så långt, det var helt lagom. Sen måste jag säga det; omg, hon har faktiskt ganska grymma muskler. Det är nice. Det har inte alla 23-åriga shettisar... Fast nu börjar hon få vinterpäls så det syns inte.

Rumpa.

Zam red jag på kvällen, först var vi i skogen bakom hagen och där omkring, sedan fortsatte vi och så började det regna. Då vi kom hem så var vi genomblöta men det var inte så kallt idag så vi klarade oss. Zam brukar bli ganska mjuk och uppvärmd liksom om man rider där i skogen så han kändes bra men han stirrade på saker... Han brukar göra det då jag rider själv. Mitt mål är att vi ska börja lita på varandra så att han slutar att tro att allt är farligt då jag rider. Det kan gå, för då jag var yngre så var det lite samma sak med Melinda, men nu förstår hon och jag varandra. Fast hon brukade mest bocka och busa. 

Nu får det vara för idag. Jag ska se på Game Of Thrones. Jag känner att mina fingrar rör vid fel bokstäver och jag orkar inte rätta ett enda stavfel till idag.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar