Sidor

onsdag 17 september 2014

Mycket häst idag

Idag var jag och mamma med Pona och Zam på en ganska lång skogsrunda. Efter att vi hade väntat på att Zam skulle ha haft sin siesta. Då det är som varmast på dagarna så har han någon slags siesta liksom, idag låg han några minuter också och solade sig. Då har han inte lust att göra någonting alls.

Idag så körde jag Pona igen, senast var i förrgår. Jag vet inte varför vi kör så mycket nu heller. Haha. Förr körde jag inte så ofta med Pona, jag tyckte inte att det var så jättekul men nu har jag liksom blovit mer inspirerad och Pona verkar också tycka att det är helt bra hon också. Fast jag ska inte köra henne mer den här veckan nu tror jag. 
Iallafall, hon orkade minsan springa snabbt och långt, hon blev genomsvettig men det beror på att hon har mycket päls. Hon flåsade inte så mycket och hon verkade inte så trött och det är ju bra.

Mamma och Zamzam i en vattenpöl. Zam tyckte att leran där var trevlig och mysig. 
(Jupp, vi for genom där med kärran, Melindas kärra klarar typ allt och har varit med om mycket minsan. Och Melinda går ju inte av för hackor hon heller.)

Ikväll var jag också och rida Melody, första gången jag red henne. Hon var riktigt kul att rida. Hon är typ lika hög som Zam fast inte lika bred och kraftig. Sedan ville hon antagligen testa och se hur tillåtnade jag var med att äta gräs och så, det var lite som med Zam, att man måste veta vad man vill. Antar jag. Annars så är hon inte alls som Zam.
Hon hade härlig galopp också.
(Melody, Zam och Becka från några veckor tillbaka, nu fick jag anledning att lägga upp den här bilden, fast bakgrunden blev lite sisådär.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar