Sidor

onsdag 24 september 2014

Körde Pona i det här halvt för kalla och otrevliga vädret

Jag och Pona var på en körrunda i den här kylan. Usch för att det har blivit kallare. Det är så kallt.
Dessutom så är det både kallt och vått. Vått väder är det värsta som finns då det är kallt. Vått väder är inte heller så kul då det är varmt heller förresten. 
Vi var ändå på en lite längre runda än vad vi tänkt fara. Då vi skulle svänga av så verkade Pona hellre vilja fortsätta framåt så då for vi den vägen. Hennes åsikt är som sagt ganska viktig. 
Sedan så har vi gosat och varit frissamma tillsammans. (Frissam= typ irriterande och jobbig skulle jag översätta det till. Nog för att de flesta som läser den här bloggen brukar förstå dialekt men ändå.) Jag och Pona är ganska lika varandra. (Jag undrar om det är hon som har påverkat mig, tvärtom, eller så är vi väl kanske tvillingsjälar hahah. Jag hoppas nästan att det är hon som har påverkat mig.)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar