Sidor

måndag 8 september 2014

Kloklippning

Jaha, igår orkade jag inte skriva någonting här. Först tänkte jag göra det men sen tänkte jag nah och såg på Game Of Thrones. (Jag ska se om det också. Jag såg hela säsong 1 på typ ett dygn. Ganska snabbt för att vara jag faktiskt.)

Igår så klippte vi också klorna på kaninerna, Becka klippte och jag höll i. Det var första gången för Sissi och hon tyckte inte att det var så kul men det gick ändå helt smärtfritt och bra. 
Perttu hade en klo som hade blivit infekterad eftersom den någongång hade blivit för lång och det var ganska otrevligt och det blev lite blodigt men det ser helt bra ut nu då tassen är tvättad och fixad men Perttu tyckte bara att det var bra att vi fixade det för hon har varit jättesnäll nu och inte alls bitsk, hon slickade mig på handen till och med. Hon var också stilla då vi fixade klorna, skulle hon ha haft något emot det så skulle vi nog ha vetat av det.
Som sagt, det är viktigt att kolla upp så klorna inte blir för långa.
Igår före hon fick klorna fixade så var jag ut med henne i hästhagen till ett ställe som hon inte har varit till på länge också. Hon är fin, min Queen P.
     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar