Sidor

fredag 5 september 2014

Dagens look och vad jag hittade i Kokkola idag....

Idag var jag och Becka till Kokkola efter att hon slutat skolan. Hon slutade ett så det passade bra, vi for hem där en 4 tiden redan och hittade allt vi behövde också. (Dagens sensation är att Becka hittade en läderjacka vid Cubus...!)

Dagens look:
För mycket svart och vitt. Aargh! För tillfället så blir jag stressad av att ha på mig svart och vitt, det ska antingen vara bara svart eller så ska det vara fler färger än svart och vitt. Joo, man kan bli stressad av kläder som har "fel färg". Det är ingen småsak. Faktiskt.
Dessutom hade jag på mig de där skorna för första gången på evigheter.

  

Grejer jag köpte: (som man kan visa upp)
Mascara och någon slags shadow eyeliner av märket Lumene. Jag har inte haft något Lumene förr, men jag tänkte prova och se hur det är. Shadow eyelinergrejen verkar vara ganska nice åtminstone. Dessutom så tror jag inte att de testar på djur, åtminstone stod det så på deras hemsida. För en tid sedan så började jag fundera, nästan panikartat över vilka märken som tester på djur och inte. Jag tycker nämligen att djurförsök är något av det grymmaste som finns. Och mascaran jag köpte idag kan inte vara sämre än den jag har för tillfället. Det är någon slags Max Factor "false lashes look"...hah. "False, där slog de huvudet på spiken. Det blir bara klumpar och fult med den. Inte alls bra. Den tänker jag inte köpa igen. Dessutom fanns Max Factor på en lista på företag som testar på djur. Fuck them.
Nog om det. Sen köpte jag en Musse Pigg-tröja vid H&M. Jag behövde typ en tröja liksom. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar