Sidor

måndag 4 augusti 2014

Sniffii och Pona idag

Idag så har jag och mamma tvättat Sniff för han har haft så fet och smutsig päls, och dessutom så har den börjat bli tjock. Han tyckte att det var skönt att bli tvättad såg det ut som, och det var ju ganska varmt idag. Nu är han ren men är fortfarande lite kladdig. Manen och svansen ser fin ut förstås. 
En annan sak med Sniff är att folk har börjat säga att han är smal (öh och det är inte folk från internet heller) och det med det är att jag började fundera om han kanske har blivit smalare men jag inte har märkt det för att jag ser honom så ofta eller något. Han är ju annars helt som han brukar och till och med hans hovar är okej för tillfället. Han har ju nog också aldrig haft så mycket hull. (Eller så har Melinda blivit tjockare och Sniff ser smalare ut på grund av det? Heh.)
Jag tycker faktiskt nog att han har liksom lite mer påsar under ögonen liksom... Men jag vet inte jag om det skulle kunna vara någonting och så där...
Ugh. Nåja veterinären brukar komma och raspa tänderna på dem mot höstsidan (typ i September) så man kanske kan fråga vad hon tycker om inte annat. 
Och det är klart, har man en vettig fundering om det så får man väl nog uttrycka sig, så länge man inte är en bitch och säger "omigosh shit du kan inte ta hand om en häst nooob, stackars häst, jag skulle ha gjort si och så för länge sedan". För alla vet hur internet funkar. Dessutom tar jag illa upp jättefort. 
                  
Hah joo, då jag går efter Snifff så står han med öronen framåt och ser på mig (typ stirrar) och är jättefin och då skulle han se så fin ut på bild men då jag kommer nära så ser han ut som på bilden och säger sniff. 

Idag red jag faktiskt Pona också. Jag hade först tänkt köra men sedan så kändes det lite naah och Hårbollen behövde liksom göra någonting, det såg jag. Jag såg att hon var fulladdad med bus redan på dagen men vi for först på kvällen då det var svalare. 
Först så ledde jag henne tills vi kom in i skogen och sedan så satt jag upp och så var hon riktigt pigg.
Sedan så flängde vi omkring på skogstigarna en stund, det var till och med så att jag knappt kunde hålla henne. Haha. Hon tog högergalopp också. Fast det märks nog att hennes ben inte är vad de har varit, annars var det nästan som på den gamla goda tiden.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar