Sidor

tisdag 26 augusti 2014

Ridpass med Hårbollen

Igår (eller i söndags) var jag och mamma och gå med Fluffigaste Hårbollen Ever, alltså Pona. Hon är väl inte fluffig ännu egentligen. Om man tänker logiskt så fungerar det inte så bra att kalla henne för det nu. (Men jag brukar inte tänka logiskt. Då jag tänker handlar det bara om fluffiga enhörningar och aliens. Typ. Så då vet ni. Plus att jag går och hummar och säger "fisk" bara för att jag tycker att jag kan.) 
Det var iallafall en skön promenad. Vi for in i skogen och sen visste jag inte riktigt exakt vart vi skulle fara så då fick Pona bestämma vägen. Hennes ben verkar också bli mindre stela som tur är. Fast jag lägger nog liniment på hennes ben efter varje gång hon anstränger sig. Så där för säkerhets skull. Det brukar inte bli sämre av det inte. 


Idag så red jag henne faktiskt nere på åkern. Mycket skritt och böjda spår och grejer. Det kändes perfekt. Hela tiden då jag red henne så kände jag mig bara så lycklig. Det är verkligen den här gamla shettisen som är "min" häst här i världen av alla hästar som finns.
 Synd att jag inte kan vara lycklig så ofta bara. Fast det gäller att ta vara på den lycka man får. 
Som sagt, vi skrittade mest för jag ville böja och ställa igenom henne och ha henne att gå ordentligt, någon gång kändes det nästan som att hon gick i form, fast sen galopperade vi lite också för annars tycker Pona att det blir tråkigt. Jag tänkte också försöka få henne att ta högergalopp, nåja, som mest blev det väl korsgalopp. Men woop vad hon smällde iväg då vi började galoppera.


Jajja, en oredigerad och en redigerad bild. Varsågoda. Jag tycker inte så mycket om då det är på det sättet. Antingen är båda eller ingen av bilderna redigerade. Tycker jag. 
Som ni ser så har hon benlindor. De är av fleece, kanske man borde ha elastiska. Fast då måste man ha paddar. Vi äger inga paddar som passar åt Pona för tillfället. Men fleecelindorna funkade nog. Jag tycker själv att jag fick det bra lindat idag, that's progress. Att linda ben är en sak som man blir bättre på då man gör det flera gånger som allt annat. Det är ju obekvämt för hästen om det blir fel också.
Okej. Klart med det här nu. Säger jag som avslutning för jag tror att det behövs något som det här som avslutning fast det kanske inte är sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar