Sidor

fredag 22 augusti 2014

Maskeradhoppning...

Som var i förrgår, tisdags.
Paulina och Melinda var med i bom-20, det var clear round och de gjorde en clear round också, fast Hårbollen steg över vissa hinder och så var hon på sitt lite bockigare humör också. Hon har ju varit stel i benen den senaste tiden, hon brukar vara det den här årstiden så vi har tagit det lugnt, vi var ju och gå med henne dagen före. Där på tävlingen ville hon inte röra på sig alls förutom i ridhuset, då tände det till kan man väl säga. Det är ju bra underlag där också. 
(Ugh, det skulle ha hjälpt ganska mycket att fara dit med transport, fast...transport och  chaufför var inte tillgänglig den kvällen. Hum. Påminner mig om att jag borde ta tag i mitt liv och göra saker, som att ta det där körkortet för släp i storlek hästsläp, det skulle underlätta en hel del.)
Dessutom regnade då vi for dit. Inte för att man dör av en regnskur men det är inte riktigt trevligt heller precis.
Sedan har jag också kommit fram till att så länge Pona klarar av det så ska hon få vara med i bomklasser och upp till typ 30 cm eller 20-30 cm och sådär ni vet... Hon tycker att det är kul. Fast det börjar kännas som att det nog snart mest är barn som behöver ledare som skulle ha mest nöje av att tävla med henne. Haha. Eller jag vet inte, hon gick ju bra med Paulina nu också. Melinda är inte shettisen som far snabbast runt banan fast hon brukar inte stanna heller. Hon kan stiga över en del hinder fast hon har aldrig rivit något. Ibland så bockar hon också. Fast hon brukar hålla sig på ridplanen åtminstone och verkar tycka att det är roligt att hoppa.

Det var ju maskeradhoppning, och Paulina ska föreställa en spindel. Jag hade också flätat Ponas svans och satt fast en stor plastspindel i svansroten och flätat in ett ljust garn. Det såg ganska awesome ut men jag glömde att få det på bild. Synd.  

Annars så tycker jag att Pona är otroligt fin. Tänk att man kan bli förvånad av hur fin ens egen häst är. Melinda ser lite speciell ut, men ajaj vad hon är fin! Hon ser inte ut som andra shettisar riktigt, fast det är det som gör henne speciell som gör henne vacker.

Men nog om henne, jag vet inte hur någon orkar läsa om hur speciell jag tycker att min ponny är. Kanske inte så intressant.



Becka och Zam vann. Igen. Det är nog för låg nivå, det säger sig själv. Fast Zam ska ju helst inte hoppa så högt. Max 80 sa de då vi köpte honom, det är 5 år sedan. Sedan då han har hoppat hinder som är 70 cm och högre att ser ut att börja "ta emot" på något sätt. Han skulle inte kunna hoppa så höga hinder någon lång tid utan att bli halt. Han ser inte ut att tycka att det är så kul heller, det är lite som att han hoppar det för att man nu styr honom mot hindret och säger att han ska hoppa. Dressyr skulle det däremot gå att tävla med honom och komma vidare tror jag. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar