Sidor

söndag 31 augusti 2014

Lugn Veneziansk för min del, och longerade Hårbollen

Ah yeah, det blev en ganska lugn villaavslutning för min del. Inte nes ganska lugn, lugnast möjliga typ. Jag känner själv också att jag inte behöver göra så mycket på just den här högtiden. 
Dessutom har det börjat bli kallt, det är hemskt. Jag fryser så fort det blir kallare. Jag saknar verkligen värmen som vi hade här i juli och jag skulle verkligen flytta söderut till något trevligt ställe där det är 25+ grader och uppåt om jag skulle få möjlighet. Tror jag.

Idag har jag också longerat Hårboll. Hon var bra. Hon åt lite mycket gräs som hon tog åt sig i garten, det var lite besvärligt. Det är en dålig sak med att inte ha en riktig ridbana. Det blir inte riktigt longering enligt konstens alla regler då liksom, mer att hon får springa omkring där lite. Men iallafall så höll hon galoppen typ 2 varv till vänster och nästan 1 varv till höger. Jag vet inte om hon hade korsgalopp till höger eller inte för jag sprang med och hann inte kolla, men det såg nog rätt ut iallafall. För den åkern som vi var på är typ ridbane-storlek så ibland så tar vi ett varv runt hela och inte på volten.
Det är som det är med det då bara. Men det är roligt iallafall. Melinda är ju nästan alltid kul att vara med så länge som hon inte busar till det och drar iväg och springer hem över vägen. Då får man bli rädd. Man får köra max 50 och det är en grusväg men ibland så är det folk som inte förstår det liksom. Så fungerar det i den här byn liksom. Ikväll så har de också varit och smällt smällare och raketer vid stranden mittemot oss, fast det får man ju inte göra. Det var mellan klockan 18.00 igår och 6 på morgonen idag. Dessutom så lär det ha gått vilt till här byn den här helgen. Usch.  
Nåja, nu ska jag sluta tjata om det. Det hjälper ändå inte. Inte här. 
Det jag däremot ska göra är att se på Supernatural och måla naglarna. Haha.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar