Sidor

torsdag 28 augusti 2014

Jag och Zam hade en fight ikväll

Ikväll så hade jag och Zam en fight då vi var och rida. Efter några hundra meter så vägrade han att gå framåt, han ville bara backa och bråka. Det gick inte att få honom att gå så jag försökte backa honom, och han backade men sen bråkade han tillbaka igen.... 
Sen gick han framåt då Becka och Tilten råkade komma ut från vägen dit vi skulle men då vi skulle in på den vägen gick han inte heller framåt. Jag hade honom att snurra runt på en väldigt liten volt i hopp om att han skulle gå dit jag ville sen, men icke sa Nicke. Det var lite mycket trafik och människor på den vägen så till sist så hoppade jag av och gick en bit. Sen då jag satte mig upp på honom igen så gick han en bit men sen så stannade han. Då kom jag fram till att han får stå stilla där då i hopp om att han skulle tröttna på att bara stå så vi stod där och stirrade vid ett hus. Inte alls creepy... 
Då tänkte jag att jag skulle typ knacka (eller tappa) på hans rumpa med spöet, inte slå för det fungerar inte, då backar han och bråkar. Nåja, det funkade för då gick han äntligen framåt. Då började vi trava och sen gick det bra, inget mer bråk hade vi efter det. 
Det gick bra ända tills vi kom ut ur skogen och hade gått en bit, då kom vi till ett hus och där gick en självgående liten gräsklippare i lugn och ro och klippte gräs... Den var ju farlig enligt Zam. Men som tir var så kom vi förbi den, jag hade honom att titta åt andra hållet och så gick det då. 
Förutom allt det här så gick han bra ikväll. Lite fnurrig på grund av att byns ungar har börjat fira Veneziansk redan. De smäller en massa smäller överallt, det är inte klokt. Jag förstår verkligen inte varför de måste hålla på med det. Usch. Onödigt. Att börja redan idag... Jag skulle kunna ha en lång utläggning om det här....men det sparar vi till en annan gång.
Iallafall så är jag också nöjd över att jag fick Zam att gå ikväll. Det gäller att vara envis och tålmodig. Sen är det ingen idé att slå honom, det gör en bara trött och ponnyn tycker att man är en idiot. Ärligt talat så blev jag faktiskt inte arg på Zam fast han inte gick och vi skildes åt som vänner ikväll.       

                                            

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar