Sidor

tisdag 12 augusti 2014

Hårbollen lately...

Igår kväll hade jag sådan huvudvärk från helvetet så jag orkade inte stirra på någon skärm och hade planer på att försöka somna så tidigt som möjligt, det gick rätt bra med tanke på hur sent det har brukat bli. Klockan var väl inte allt för mycket efter 12 iallafall. 

Iallafall, nu har jag hållit igång Melinda ganska lagom. Det brukar funka bäst att göra någonting ungefär varannan dag, beroende på. Om man kör lite längre en dag eller om hon blir riden eller om man är och går lite längre med henne en dag så gör det ingeting om hon går och skrotar i hagen en dag eller två...men om hon går och skrotar i hagen lite för många dagar så får hon så höga nivåer av bus i blodet så att hon bara busar och hittar på. 
I förrgår var jag och köra i skogen med henne och mamma kom med och gick med Zam. Vi var till en väg som det faktiskt är sand på, det går inte att komma runt med en kärra där så man måste fara tillbaka samma väg, fast det gör inte så mycket då man far ditåt. Det är så kul att köra där och Pona fick fara ganska hårt då. Hon travar faktiskt ganska bra då man kör, tar ganska långa steg och så fast hon har korta ben. Jag undrar om hon skulle ha kunnat bli travponny. Kanske eller så inte, det kommer vi inte att få veta och hon var nog för gammal det redan då vi köpte henne. 
Hon tycker ju iallafall om att springa snabbt i skogen och allt möjlogt där det händer någonting. Dressyr tycker hon inte om, man ser riktigt att hon inte tycker om det. Hon stannar och är trög då bara. (Om det inte är jag som rider och tvingar henne vare sig hon vill eller inte.)
Igår var jag med på cykel då Becka red Zam, vi var lite längre på en runda som vi inte brukar vara och hade med kaffe och bullar och jag blev ganska slut av det haha.


Vad mer då... Hm i förrgår så hade jag träns på Pona då jag körde, jag brukar nog ha bara grimma på henne men jag ville testa om jag kunde få tränset att passa på henne genom att göra en fläta och lägga den runt nackstycket så att det inte skulle vara direkt bakom öronen och så band jag fast ett rosa och svartprickigt band där nedanför ganashen men klart att det inte funkar. Pona borde ha ett måttbeställt träns tydligen.
Sniff har ganska tjock päls redan, det kanske syns på bilden hur lurviga öron han har. Han har det ganska varmt om det är en varm dag. Fast idag blåser det lite så det är kanske lite bättre för honom.
Och i förrgår så gick Zam hela tiden och tuggade på grimskaftet då mamma gick med honom. 
Idag ska Paulina och Sofi rida Melinda också.
Så det var det för tillfället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar