Sidor

måndag 14 juli 2014

Vi var och se på trav igår...

Pöh pöh säger jag av okänd anledning. (Eller för att det har varit så varmt.) 
Iallafall så var jag, mamma och Becka och se på trav till Kaustby av någon anledning...hmm det var något skilt med det men I don't know! Mamma och Becka vet, det var typ deras idé, jag får inte såna ideér, jag tänker mest på Dean och Sam Winchester och Supernatural och hur man ska gå tillväga för att återskapa dinosaurier och på annat relevant. Ni vet. 
Men klart man vill fara dit och se, speciellt då det var med en speciell häst där. Han är verkligen speciell också. (Då jag såg honom så sa jag "iih" faktiskt, det brukar jag säga då jag ser en häst jag gillar.) 
Oh, och det var ju Tiltmenot. Jag har faktiskt aldrig sett honom framför en sulky förr. Han var faktiskt snygg och såg speciell ut tyckte jag (nåja, de flesta andra såg kanske inte det speciella med honom, det gick ju inte ens så bra för honom i hans lopp.) Men han hade öronen framåt och såg ut som en kung. Iallafall det.
Bilderna är tagna där före loppet förutom den sista då. Det är inte lätt att få en bra bild av hästar som springer snabbt i en klunga med en mobilkamera. 




(Tilten ser ganska smal ut, men det är så han är bara. Han äter nog och sådär, men sedan brukar han kunna börja vandra runt i hagen, det har han gjort och är han bara en smal typ. Fast han är ju ganska vältränad också. Han har liksom muskler istället för fett.)


Böh, det var ju faktiskt varmt igår så jag fick nästan huvudvärk och blev trött så jag skrev inget igår för jag orkade inte. Det känns som så motiverat att ha en blogg just nu men ni vet, jag vill ju ha en blogg så det är liksom bara att fortsätta för jag kanske känner mig mer motiverad mot höstsidan om jag har tur. 
Sen några ilandsproblem mer eller mindre: mina nya solglasögon från Glitter gick sönder före vi for då jag tappade dem i golvet. Ena glaset föll ur och gick inte att trycka tillbaka för de sög så pass mycket. Bara att inse att de var kaputt liksom, så jag tog mina gamla som tål att falla i marken. 
Sen var det sandig och dammig mark så mina nya skor blev dammiga och såg inte så nya ut. Fast det var inte farligt, jag liksom tvättade av dem här hemma bara. Annars så brukar jag nog hoppa i vattenpölar och smutsa ner allt men de här skorna är extra awesome liksom. De är de svarta ovh vita från H&M som har hög sula, åh de är som så superbekäma, de känns som lännkiskor och är snygga på ett coolt sätt liksom. Så sköna att gå med istället för Converse.
Sen brände jag mig på ett konstigt sätt men det är redan borta. 

Okej... Det var den dagen det. 
Awkward.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar