Sidor

tisdag 15 juli 2014

Var och rida efter ovädret. Woop woop.

Det slutade att regna och åska så jag for och red Zamzam ikväll, det blev rätt sent så vi for inte så långt. Mamma kom med med Hårbollen. Pona behöver röra på sig lite ibland fast nu har hon stått ganska mycket. Det är lagom som är bäst med Pona, typ varannan dag har jag som princip men det har varit så varmt och mycket bromsar så det har blivit lite sådär med det också de senaste dagarna. Becka har förstås varit och cyklat med henne någon dag här också. 
Joo...
Jag red alltså Zam. Jag har börjat ha honom att jobba lite mer och har honom att försöka gå lite bra. Skänkelvikningar och sånt...och galopp från skritt varje gång typ och så försöker jag vara noga med vad jag själv gör och sådär. Jag tänkte vara med i någon dressyrtävling snart liksom. Hjälp. Få se hur det går med den saken. Eller. Jag vet typ vilken dressyrtävling jag ska vara med i men då kommer jag att ha ett program att öva så...hjälp. Jag har inte ridit lektion på lämgelänge så hjälp x2. Fast det ska bli kul förstås och det är ju en stund till det ännu så det är ju chill.
Idag var det varmt och mycket insekter och Zam kändes tung på något sätt då vi galopperade, säkert typ för att det var varmt. 
Sen vet jag inte varför jag gör bilder med rymdvarelser men rymdvarelser är ju somsagt roliga typer tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar