Sidor

torsdag 10 juli 2014

Tråkig skit...tror jag.

Håhåh,
Idag är det inte lika varmt som igår men ändå varmt. Det blåser lite. Nåja, det känns helt okej egentligen för jag fick lite huvudvärk igår kväll och såg på Supernatural istället för att blogga någonting, men egentligen så fanns det inte så mycket att säga. Paulina och Sofi var hit och rida och sen var jag med Snifff och gå och så kom Becka med. Vi gick på en av de här nyslagna åkrarna och han hoppade och studsade lite men inte så mycket, eller jag vet inte, jag är ganska bra på att stoppa honom. Han för göra det om han vill. Tycker jag. Han vill ju inget dumt. 
På tal om Supernatural så tror jag att det är spöken och demoner överallt. Det är ganska kul. Jag tror ju liksom på det också. Jag vill att Supernatural ska vara på riktigt. Men jag vet ju redan att spöken finns.
Idag så har vi tvättat Melinda, hon var väldigt smutsig så det behövdes göras men hon var ganska arg då hon blev tvättad. 
En till som säkert blir arg av att duscha är Månsa. Hon har hållit på och kliat sig en massa och har typ någon slags loppor, eller jag tror inte att det riktigt är loppor, mer som någon slags ohyra som bor i någon buske här, jag tror att hon har haft det förr och det har försvunnit till vintern... Men nu ska vi typ tvätta henne och det kommer att vara en stor händelse för den katten har hittills i sitt liv själv skött sitt tvättande... Hon hatar vatten så hon kommer absolut att bli arg...men hon blir säkert väldigt fluffig efteråt också. Vi har tänkt ta henne till källaren och ha henne i vatten av sådär lagom trevlig tempertur och tvätta henne med Hexocil som är ett schampo som är bra mot eksem och ohyra och sådant, vi har använt det åt Melindas svans och det verkar gå att använda åt katter och hundar också. Så.
Månsa är förresten ganska snäll egentligen, hon klöser eller bits inte och är inte lömsk på något sätt. Man får nog ha henne famnen ibland och hålla i henne, eller iallafall jag och Becka får det. Hon är ganska rädd för folk som inte bor här.
Jag har också känt mig lite galen och djävulsk idag lite så där:


Eller tja, vem som helst... Iallafall, om man stör min personliga space så kan det hända att jag blir arg. Jag är galning faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar