Sidor

måndag 7 juli 2014

Shettisarna idag...

Idag har jag sysslat med shettisarna. Nu blev det också någon random fundering också. Ugh, jag vill bara se på Supernatural just nuuuuu...och det ska jag sen göra halva natten.
Sniff....han går och äter hela dagarna så att han blir trött och på kvällen tar han en gubbvila... (Gräset är ganska kort och ofarligt dock).Fast nu börjar han vara i skick igen. Ugh, jag se till att han fortsätter och vara det också! Uff. Det har verkligen varit ett ganska känsligt ämne för mig, det här med Sniff, det har liksom inte varit så lätt att ha en blogg och en ponny som inte är i skick, man är lite rädd vad folk ska tycka och tänka, om man gör någonting fel (som vi säkert har gjort) och så vidare... Och det går ju liksom inte att ljuga och säga att han är helt frisk heller. (Sen skulle jag ha kunnat ha en blogg som inte handlar om hästar förstås. Skulle vara enkelt ibland...) 
Förr har jag varit ganska mycket som en såndär trampmina som smäller då man stiger på den då det har handlat om Sniff men jag känner att det inte är på det sättet längre, det kan hända att det beror på att jag vet mer nu. Inte fan vet ju jag allt om hästar fast jag har ridit och hållit på med hästar hela 2000-talet. (Och då jag var yngre så läste jag typ varenda hästbok som fanns och så kom jag ihåg allt så jag visste om alla konstiga hästraser som finns och en massa annat så...tja jag är kanske en hästnörd, tja sen talar jag ju bara om hästar nuförtiden här hemma. Fast det är kul att tala om ohästiga saker ibland faktiskt. Som omväxling).
Oj, det blev lite off topic.  Men: jag är mycket mer chill nu än förr med vissa saker, för det tar mycket enegri att bli upprörd och bråka och vara arg och jobbig och jag blir nog ändå trött så fort så det är ingen vits att trötta ut sig ännu mer. 
Det här är idag, Sniff blev lite sur då han inte fick äta då vi gick på gården. Men lite lyckades han ta åt sig.

Ursäkta för min awkward skugga. Det går att ta bilder så att ens skugga inte kommer med men det kräver lite joxande och här höll jag dessutom i Melinda. Fast det här var inte idag, det var typ för en och en halv vecka sedan. Sniff tar en gubbvila där var de brukar kissa. Inte alls äckligt...

Ikväll så var jag och mamma och gå i skogen med Melinda och så var vi till en av våra åkrar där gräset är slaget omkull, det är en liten äng nog och den är typ inhägnad av en gammalstenresa och träd,och buskar. Pona fick springa lös och det funkade jättebra, jag tror att det är bra att hon får springa lite på det sättet och hon lyssnade på mig också. 
Men hon ser lite ut som en tapir på något sätt... Eller iallafall lite speciell. Här lyckades svansen också försvinna... 

Men hennes man, svans och pannlugg är verkligen lång och fin i år. Hon har liksom alltid haft tunn man och pannluggen har bara varit en liten tofs på somrarna men tydligen inte i år. Zam svans har också varit ovanligt fin. (Och Sniffs man och svans har alltid varit lång och hans svans är alltid så tjock så man blir rädd att gå vilse i den då man reder ut den.) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar