Sidor

onsdag 9 juli 2014

Ponnytisdag som vanligt, allt handlar om dem i min värld ändå ni vet

Okej... Hm. Ännu en het och varm dag. Becka byggde upp en inhägnad inne i stallet som Pona fick vara i, det verkade hon tycka om. Då blev Zam lite svartsjuk, han förstår inte vad hans gumma gör för att få vara där inte han kan vara...

Så var det Fors-Gers cup, Becka och Z var med i 50 cm och vann. Kul.


Sen några mer redigerade bilder och dagens motion av Lady Hårboll. (Det där lät konstigt.... Men Lady Hårboll lät bra tycker jag.) 
Eller jag tror att jag kanske säger Melinda så blir ingen förvirrad.
Jag var och göra morgonsysslor i stallet och efter det longerade jag Melinda på åkern här nära oss, den är helt nyslagen. Det var varmt redan från morgonen och mycket bromsar och bromsarna gjorde så att Pona ville springa och hettan gjorde så att hon inte stack iväg. Typ. Och så,travade hon så snyggt så jag ångrade lite att vi inte var med i shettisutställning i söndags...
Bilder från senast det regnade, jag tror inte jag har haft den svartvita på bloggen faktiskt. 


Den här gjorde jag nu ikväll, det tog en stund och jag gillar den lite men det kan hända att det bara är jag som gör det nu då...


Så har "våra" svalors bon blivit plundrade av någon ond fågel tror jag och det är så sorgligt... Det brukar vara så roligt att se deras ungar växa upp och att ha dem där i stallet hela sommaren men nu är de inte där längre...det är så sorgligt och tragiskt...
Och ikväll då jag såg Zam så tyckte jag att han var så fin så jag började nästan gråta. 
Mhm. Men nu är klockan skitmycket typ igen och jag somnar ihjäl mig. Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar