Sidor

lördag 19 juli 2014

Kan det vara ett svart hål? Eller är det en kanin?



Det var en kanin så vitt jag vet... Det syns inte så bra kanske men det är roligt att se på henne då hon är i Sniffs box på dagarna. Hon gräver ner sig i halmen och försvinner. Igår stod jag och tittade på henne, då skuttade hon fram och såg på mig. Hon har inte gjort det förr och det kändes ganska konstigt att bli stirrad på av en kanin. Det här var igår, vi haft så att varannan morgon far jag ut på morgonen och varannan så far Becka.
Hon har faktiskt klarat sig bra som ensam kanin också tycker jag. Snöboll dog ju typ i slutet av Januari om jag inte minns fel, då tänkte jag att jag skulle skaffa en ny kanin men jag hade  ganska fullt upp, det var skolan, penkkis, skrivningar.... Sen blev det inte av och Perttu klarade sig ganska bra. Eller jag började ju kalla henne för Queen Perttu-Magdalena. Jag tyckte att hon borde ha en kunglig titel och hon är ju en hona och jag tyckte att hon borde ha ett bra namn. Fast jag vet inte varifrån Madgalena kom. Nåja, det är inte ett vanligt kaninnamn och jag tycker att det passar henne. Så. Det funkar för mig.
Nu blir det också så att Perttu ska få en ny kaninkompis men det tar några veckor ännu....man får väl vänta och se då bara med den saken. Eller något.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar