Sidor

tisdag 1 juli 2014

Jag är trött, vill tydligen vara som Kerli och vill ha en kamera...

Usch jag är trött... Då före var jag påväg att somna helt tvärt med kläderna på bara, sen var jag ut i stallet och nu är jag inte så trött längre men jag är ändå trött. Det är en ganska äcklig känsla att vara så trött. Tycker jag. Dessutom så är jag både trött och irrterad. Som en arg björn.
Ugh. Jag ser lite ogillande ut också... Det beror säkert på trötthet det också. Bilden är gjord med en app som heter cybr.fm typ... Det är därför den är sådär. Rad. (Rad som i radical.)
      
                     

Idag var jag och Amanda till Kokkola, första gången jag körde hela vägen till och från Kokkola faktiskt, och dessutom till Amandas villa på en grusväg som är som ett tvättbräde. Brr. Jag var rädd att Opeln skulle hoppa ihjäl sig. Inte för att den nu gör det. Men på något sätt så känns det som att den bilen mest är gjord för stadstrafik och motorvägar med långa raksträckor. Just det är den bilens specialtiteter. Plus att vi backstartade från typ ett dike igår. Brant var det iallafall. Haha. Jag vet inte hur jag ska kunna ha en annan bil än just den, den är amazeballs. 

Eftersom jag inte har så mycket intressant att komma med idag så visar jag vad jag köpte i Kokkola idag. Mest småsaker känns det som.
Det är:
- Ett rosa dressyrspö från Minimani (nog heter det väl "mani" och inte "money" nu mittiallt?...njah. Mani.) Jag tyckte att jag behövde ha ett spö som jag har köpt liksom. 
- Allt som allt 5 tyglappar. Nu har jag lappar att välja på då jag ska få fast dem på min jeansjacka på något sätt. Det är en Nirvana från Sepon Kulta av alla ställen, 3 i en från H&M, en katt, en fladdermus och en dödskalle och en rolig varelse från det där stället bredvid Citymarket... Minns inte vad det hette just nu... 
- Nitar som är som månar och stjärnor från H&M.
- Små gummihårband från Glitter. Mina förra är spårlöst försvunna. De var i en grön burk. Nu vet jag inte var den burken är.
- Vit nagellack, från Seppälä. Vit Color Tattoo-ögonskugga som är från Anttila. Mycket vitt. Inspirerad av Kerli kanske...



Solglasögon från Glitter. De hade Minecraftaktiga solglasögon där också, de såg grymma ut tyckte jag. Fast de var lite stora åt mig. Det var nog ett par där som hade orange glas som passade mig bättre än de jag köpte men de där orange glasen kan se lite fula ut ibland.


Skor från H&M, de var 29.95€ från början och nu var de 15. De har hög sula, lite som creepers. Fast de är för låga för att vara Creepers eller platform, jag tror de heter det. Buhu jag vill ha creepers! Det fanns dett par helvita, på dem såg man hur hög sula de hade. Det fanns ett par, och de var för små. Synd, för de var så Kerli.

Okej, jag antar att ni nu har en aning om varför de skorna var så Kerli och varför vitt är så Kerli. (De där skorna jag såg var nog mycket lägre, men ja ni vet...)
Kerli är Bubblegoth by the way...

För en stund sedan var det solnedgång och dimma, det såg magiskt ut. Träden längre bort flöt ihop till silhuetter i dimman.
Nu har jag också så funderat på att jag behöver en kamera. Jag vill så ha en kamera. Jag behöver en. Jag har bara min iphone, min ipad och en liten Sony Cybershot som jag inte använder för den suger. Den är så dålig så att det är lika bra att fota med telefonen, då får jag iallafall bilderna på paddan snabbt, och min ipad 2 är så mycket bättre att filma med än kameran. Dessutom så måste man ha speciella minneskort till den som är dyra och jag vill bara inte tömma mina gamla minneskort för på dem så har jag värdefulla bilder. (Värdefulla för mig iallafall.) Oh, det skulle ha blivit så magiska bilder ikväll om jag skulle ha varit ute med en bra kamera ikväll. Ugh. Den behöver inte vara den bästa kameran men ändå tillräckligt bra.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar