Sidor

fredag 11 juli 2014

Jag är ett ufo idag tror jag

Idag så har jag typ sett på Supernatural, varit med till stan och handla och på min kusins 10-årskalas och hoppade på studsmatta. Det var kul. 

Ikväll började jag fundera på vad jag ska göra till hösten och vad jag sen ska göra. Jag har ingen studieplats. Nåja, alltså på ett sätt så känns det inte riktigt som om jag är beredd på att flytta någonstans heller. Det känns bara inte som att jag är redo... Eller det är så att ibland så skulle jag kunna flytta direkt, som till exempel då vi har något tjafs i familjen. Men på samma gåmg vill jag inte bort härifrån heller på en stund. Det finns ju förstås möjlighet att söka till skolor i Jakobstad, det fanns nog någonting där som jag har funderat på. Men å andra sidan så vill jag se annat. Egentligen så vill jag det, det känns som om jag har sett för lite av världen också. 
Nu till hösten skulle det vara att ha ett jobb, det skulle inte behöva vara så bra lön eller alla dagar i veckan men någonting liksom. 
En sak som iallafall är spikat är då jag ska ta andra skedet till körkortet... Hah, det är någonting som jag slipper undan för att jag råkade få körkortet några veckor innan en ny bestämmelse trädde i kraft. 

Hm, nu blev det en lång tråkig text igen. Så här blir det då man inte har haft något mål eller någon dröm alls. För då jag drömmer om framtiden så inträffar det en zombieapocalypse eller så är det en elak jäkel som tar över världen och så är det jag och Sniff som räddar allihopa. Normalt. Typ. Sedan har jag aldrig satsat på att bli riktigt bra på någonting. Jag skulle kunna bli bra på någonting men jag är en sådan som ger allt eller inget.

Men jag måste göra lite research om saker och ting antar jag.




Idag hade jag min jeanskacka, den är från Kappahls barnavdelning, det är ungefär 5 år sedan jag köpte den och jag har typ aldrig använt den. Jag hade först tänkt sälja den på loppis eller något men sen kom jag fram till att jag ska göra om den lite. Först blev den blekt med klorin, eller det var ganska utspädd klorin men nu är den blekare och lite fläckig på några ställen. Den färgen gillar jag nog bättre än den den hade måste jag säga. Sen la jag dit nitar och sydde dit en gammal My Little Pony-patch. (Det ser ut som My Little Pony iallafall.) Jag minns att jag var typ 8 då jag fick den och den hade bara lämnat i en låda. Jag ska nog lägga till fler saker så att det blir en riktigt weird jeansjacka.


Yeah, jag ser ut som ett ufo på de här bilderna.
Ugh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar