Sidor

tisdag 1 juli 2014

Lite om Kerli

Då jag nu har nämnt Kerli här ganska mycket på senaste tiden så tänkte jag att det kanske är bäst att jag gör ett särskilt inlägg om henne. Så att ni vet vem Kerli är och för att hon är söt och bäst och perfekt.

Typ.

Iallafall, Kerli Kõiv heter hon och är en singer-songwriter (det borde vara rätt ord att använda eftersom hon skriver sina egna låtar...lite osäker här...) från vårt södra grannland Estland men numera så bor hon i LA. Hon är född 7:e februari 1987.

                

Kerli ser ganska awesome ut, hon har en lite speciell stil som kallas BubbleGoth. Man kan säga att det är lite tuffa och mörka saker men med ljusa färger i stället. Kerli har sagt att det är att sätta ihop ljust och mörkt, motsatser, och saker som man nödvändigtvis inte tror att går ihop. Tja, ni ser väl...

                   

Hon har släppt 2 album, Love Is Dead och Utopia men hon har gjort musik som har varit med i serier och spel och så vidare... Sen har hon skrivit låten Skyscraper hon först hade tänkt ha med på Utopia men sedan fick Demi Lovato den, och sen har hon skrivit I Feel Immortal och den har faktiskt Tarja Turunen sedan tagit och gjort.

                   


Musikgenren är alternative rock, pop, dance, electronic. Iallafall  hennes äldre låtar var mer alternative rock, det beror liksom på. 
Hon har sagt att hon var gladare då hon gjorde Utopia än då hon gjorde Love Is Dead. Så...
Hon har också inte haft det så enkelt i livet och haft en svår uppväxt verkar det som. (Hennes föräldrar skilde sig då hon var 16, hon har sagt att hon är bipolär och så vidare)
Hon tror också på reincarnation, älvor, änglar och demoner, det är awesome tycker jag som också tror på sådant. Iallfall så tror jag att det finns änglar, enhörningar och spöken. Och om det finns änglar så finns det nog demoner också.


(Lägg märke till den där ammunitionen som hon har på sig. Omg how weird.)

Några låtar:
Kerli- Walking On Air (första Kerli-låten jag hörde, jag hörde den på radio och fastnade för orden i texten...)
Kerli- Love Is Dead (den är sorglig men hennes röst är amazingg)
Kerli- Teaparty (den är ganska kul på något sätt.)
Kerli- Army Of Love (helt enhörningar... )
Tokio Hotel feat Kerli- Strange (japp... Orden i texten och Kerlis röst...)

Uff. Det är natt. Jag är trött. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det här inlägget kan vara lite konstigt kanske men jag började på med det igår så jag måste få det gjort. Haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar