Sidor

torsdag 12 juni 2014

Zam och Sniff idag

Idag red jag Zam. Jag red barbacka och så försökte jag mig på att bara styra med ett grimskaft runt halsen på Ponnybullen. Han går nog att styra i skritt och trav med det men han behöver på något sätt mer stöd i galoppen så då håller jag nog i tyglarna. Idag så hade jag också tänkt att vi nog ska göra någonting och inte bara slörida och han gick nog bra idag också fast han är utan skor för tillfället. Han är lite ömfotad men det går nog bara man håller sig till var det är mjukt.
Paulina och Sofi kom med och körde Pona idag (och Becka kom med med cykel). Pona verkade också gå bra idag.


Sen så har vi ju en gräshage, där går Zam och Pona på natten och ikväll så stod Zam och var sur för att han tyckte att vi måste öppna dit meddetsamma då jag hade tagit in Sniff och höll på att borsta honom typ. Fast på bilden så är han intresserad av att pappa kör med traktorn i hagen. Han måste alltid gå och se på då det händer någonting.

Sniff har varit lite sämre de här senaste dagarna, men nu är han bättre igen. Han fick värkmedicin och sina tofflor och idag var han riktigt busig. Det gick väldigt fort det här.
Men jag tror också det att han helt enkelt måste vara med Zam för att fungera normalt, han blir trött och deppig om han måste vara ensam. Och det går nog absolut lika bra att Pona och Zam får gå i gräshagen på natten då Sniff ändå är inne. Det är mest så att då säger Zam burp på morgonen och tittar konstigt på en om man lägger ut hö...haha 
Pona sen skulle säkert gärna ha en hage för sig själv bara hon slipper in i stallet. Hon är så irriterad på alla insekter och nu har jag tänkt om man borde köpa ett sånt där heltäckande täcke gör så att inga insekter kommer åt henne.
Nåja, nu avslutar jag det här på något sätt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar