Sidor

lördag 7 juni 2014

We are ghosts of the concrete world

Ah, In Flames...
Hur kommer det sig att de är sådär bra?
Hm.
En kombination av deras talanger och att det är någonting med mig som gör att jag tycker att de är bra.

Jag var till stan idag, jag hittade färgpennor och godis men inte boken jag sökte... (Till inträdesprov. Fml.)
Det har varit varmt idag men solen har inte varit framme hela tiden. Melinda tycker inte om värmen alls och hon verkade rätt så trött. Jag tror bestämt att hon får ha semester nu alla dagar då det är över 20 grader och det fortfarande är varmt på kvällen. Zam och Sniff har inte samma problem. Sniff var lika random som han brukar vara och så är han så fin då han är nyduschad ännu. Hans man är riktigt fluffig och fin. He's so fluffy I'm gonna die!
Vi gick omkring lite här på gården (oh yeah, det gör vi ofta...men det är så att han är lite öm i en hov och då vill jag inte gå långt med honom.) och då han såg gräs så började han hoppa. Det tyckte jag att var läskigt förr men nu så tycker jag att det är ganska kul då han hittar på saker. Dessutom så har det gjort mig hästkunnigare och mer säker och så vidare. Kanske det skulle gå att träna bort, det går ju nog att göra det med flesta hästar... Men å andra sidan, han är inte "de flesta hästar", han beter sig som en arg sten då man försöker få honom att göra någonting som han inte vill.  Men egentligen så är han som en nallebjörn innerst inne. Eller mer som ett supersnällt skogstroll.
Zam hade ju födelsedag idag. Han fick lite extra kramar och godis men sedan så stannade det vid det. Som sagt, de bryr sig inte riktigt i ens ansträngningar att försöka fira deras födelsedagar. Men det är ändå viktigt tycker jag att komma ihåg dem lite extra. Det kan man ju göra lite närsomhelst också egentligen.
Imorgon är det dressyrtävling där var Zam kommer i från, Becka och Z ska vara med där då och jag kommer med dit och pappa kör oss dit. Yay. 

Det här handlade mycket om ponnyerna, det var inte meningen. 
En sak jag också funderat på är vad som händer om man bromsar med handbromsen då man kör 100 km/h med bilen. Jag tror inte att jag vill vara med om det.

Gah, bilden till höger ser helt sned och konstig ut. Iallafall, kag har min In Flames top, den är som fallen från skyarna. Typ. Kanske inte så överdrivet. Jag hade också de där svarta shortsen från Cubus som är helt vanliga fast de har fransar på sidan vilket gör att de blir lite annorlunda. Jag lämnade att se på dem, det var därför jag köpte dem. De är lite fulsnygga på något sätt. 
Okej, nu får jag skrivkramp plus att jag inte kan sova hur känge som helst imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar