Sidor

fredag 20 juni 2014

Midsommarafton

Midsommarafton! Jag är hemma, annars skulle jag inte skriva det här. Förr var jag alltid desperat att göra någonting, nu tycker jag att det är riktigt bra, speciellt eftersom jag är ensam hemma.
Jag har kört Becka och några till stan, och oh my god, jag skulle svänga på den där vägen mellan McDonalds och Lidl, det är en vänstersväng och en grej i mitten av vägen, jag svängde in där var bilar står då de är på vägen jag skulle in och ska till vänster. Det var så sinnessjukt att jag gjorde det...
Men jag såg typ ingenting på grund av solen, jag såg bara "jaha, ingen från vänster, okejdå, SVÄNG!"
Tur att ingen bil stod där....
Men skulle en bil stått där skulle jag inte ha svängt. Förhoppningsvis. 
Nu vet jag ju också att jag ska passa mig för den där jävla solen! Men det känns så hemskt för jag var inte ensam i bilen, just på grund av det. 
Jag är faktiskt inte dålig på att köra, men sol hatar jag. Jag hade solglasögon, problemer med de är att jag är alltid lite i min egen värld då jag har dem på. Haha. Bilen har också lite tonade rutor så det gör att det blir ännu lite mörkare. Den bilen är också lite för bra att göra  stunts av det slaget med liksom. Gillar man att köra som en idiot så är den bilen helt bra, nåja, idiot med säkerhetsbälteoch alla dörrar fast eftersom det är inte så många som orkar lyssna på *pling*pling*pling speciellt länge.

Jag har också varit och köra med Melinda, jag hade tänkt fara en lite längre runda men det blev en kortare, vi hade inte så mycket tid på oss och så hade hon lite svullna ben. Vi tog det lite lugnare på grund av det, eller vi travade bara där vägen var bra kan man säga. Det var lika bra det, det är alltid bra då man kör Melinda. Fast ugh, ena kärrhjulet var det lite mindre luft i. Om det är sönder så blir jag knte glad kan man säga. Jävlar. Nåja, det var rätt mycket luft i det ändå. Men skulle de gå sönder så skulle jag bli arg. (Och få dem fixade efter att rageat lite.) Det räcker med att Zams kärra ännu är sned och fucked up. 

Hemååt...! Jag brukar ofta gå sista biten, det tycker Pona att är bra. Hon tycker mest om att gå själv utan att jag håller i henne, säger hon.

Nu ska jag fortsätta med vad jag nu hittar på, sen tror jag att jag ska fara ut då solen går ner typ. Det är  ca 50 minuter till det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar