Sidor

tisdag 3 juni 2014

...jajja

Tänkte skriva snabbtsnabbtsnabbt om de här senaste dagarna, ikväll så ska Paulina tävla med Pona så jag vill ha det här inlägget undan.

Okej, i lördags så fick vi de där jävla vita mössorna. Det var lagom spännande fram till just det ögonblicket faktiskt, sedan blev det bara tråkigt.
(För tillfället så är jag irriterad, därav jävla.)

På kvällen så var vi på studentmiddag vid stadshotellet och på söndag så var det fest. Typ.

Jag var lite stressad över hela helgen men sen så gick det nog. Men man blev trött av allt folk, det är ganska jobbigt på något sätt. Tycker jag. Det är inte fel på någon annan, det är nog bara jag...

Igår, måndag, så var jag till Vasa på intagningsprov till Scenkonst vid Vasa. Det pågår i 3 dagar och jag är hemma nu så ni kanske förstår då att jag inte kom vidare...
Tja, vad ska jag säga. De gallrade bort efter första dagen och jag hade ju inte förväntat mig att gå vidare.
Det är liksom ingenting för vem som helst. Först skulle man gå iväg och samla ihop saker som man hittade utomhus som skulle ha att göra med en själv, sen senare skulle man göra ett självportträtt av det. Det skulle användas på tredje dagen typ. (Hoppas att någon ser mitt och riktigt funderar ihjäl sig på varför det står stuff& things på det och "fight the dead, fear the living" på det. Och på varför det är så blått...önsketänkande...)
Nåja, sen var det ett rörelsetest typ, då fick man nog månadens workout. Eller kanske årets. Det var skitjobbigt och jag har aldrig känt mig så klumpig. Tillsist så var det improvisation.
Jag kände nog att det inte skulle gå ärligt talat, och det värsta var att det var trevligt där.
Det var inte som att alla bara satt i varsitt hörn och stirrade på sin telefon. Man kände sig välkommen på något sätt och det gick att tala med folk man just träffat utan att känna sig awkward.
Så därför känns det extra mycket.
Jag kände mig nog lite dålig, det måste jag säga. Jag har ju inte gjort så mycket drama och teater förr egentligen, fast jag vill. Men det räknas inte att vilja. Jag skulle kunna söka dit nästa år nog. 
Men då måste jag bli bättre. Som tur är så går det att träna upp tyyyyyp....
Nu måste jag ut till stallet. 

KANIIN!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar