Sidor

tisdag 24 juni 2014

Dimmu Burger teckningar och annat galet

För det första som man säkert märker först också: ny header. Jag tycker själv att den blev helt bra, det kan ju hända att folk stör sig på att den är full med emojis, jag vet inte... Jag ska nog fixa om ännu mer snart fast jag vet inte hur jag ska göra bakgrunden ännu. Det känns lite "iik". Jag vill ha någonting som syns men helst inte för ljust och snällt men ändå somrigt. Nåja, jag hittar väl på någonting.

En annan sak är att det Game Of Thrones tog slut... Fml. Haha. Så just nu kommer det inga nya avsnitt från någon serie jag ser på. Borde hitta en ny då... Hehe.

För en tid sedan så la jag upp teckningar som jag har ritat för några evigheter sedan. År 2011. Tänk att det redan är 3 år sedan 2011... Det året slutade jag nian och började i gymnasiet och var galen i Dimmu Borgir, (och annan ondskefull musik) jag minns det som igår. Jag var 16 och fyllde 17. 
Nu tänkte jag också lägga upp lite bilder, mest av Dimmu Borgir för jag ritade dem hela tiden då. Det är väl inte precis vad jag skulle kalla mästerverk men ändå sådär småkul tycker jag. 
Alla de här teckningarna är gjorda med tusch på papper som det lämpar sig bäst att rita med tusch på. 

Först en bild av Dimmu Burgrr, Galder, Shagrath och Silenoz. Shagrath har sådant enormt glansigt ondskefullt Black Metal-hår. Such awesome. 




Nästa är en bild av Djavulen som är en nyckelring som jag hade som maskot då jag gick i nian. Jag köpte honom från Tiimari och tyckte att han var för awesome för att ha fast i min väska på utsidan så jag hade honom i en ficka på väskan tror jag. På bilden så ör det en ängel med som jag hittade på. Den är lite söt. Lite som Angela Gossow bara att Angela Gossow kanske är mer djävulsk än en ängel. 
Hon ser ut som en djävulsk ängel. Det lät weird. Å andra sidan så är hon atheist och tror inte på varken det ena eller det andra så DANG -> problem solved!


En till bild av Dimmu Borgir. Dimmu Burger. Tänk så skulle det finnas ett Hamburgarställe som skulle heta det. Det skulle vara kul. Om de har vegetariska hamburgare så skulle jag nog testa. Orättvist btw att det bara brukar finnas en sorts vegetariska hamburgare och flera olika sorter med kött i och att de dessutom slänger dit en massa udda saker då. (Rödbetor var det på ett ställe...wtf. Jag hatar rödbetor...) Eller jag vet inte, man kanske måste säga att man ska ha en vegetarisk hamuburgare som innhåll ost så in i norden och skippa allt som har med Ryssland att göra i just den burgaren. Okej, det spårar ur lite. Sorry not sorry.


Här har vi Djavulen och Shagrath med sitt glansiga onda hår... Söta små varelser.





Till sist den nyaste bilden av alla. De före här var gjorda år 2011 men den här var gjord 2013. Det är en typ från ett spel som heter Starshine Legacy, det kom från Pollux. Det kom också någon serietidning från Pollux med Starshine-storyn. Ganska coolt tycker jag att det var. Fast ärligt talat så har jag inte spelat igenom det spelet riktigt... Jag är inte så bra på det... 
Anywayz, det här står det på teckningen: 
"Då kom ett moln och månens glans försvann, jag sökte dig, o aftonstjärna om du fanns på fjärran himmelsk stig."
Det är från den där lilla tidningen. Jag brukar hämta inspiration från den ibland. Typen jag har ritat var speles bad guy. Skurken. Jag tyckte att han såg kul ut att rita....som sagt, jag vet inte så mycket om Starshine egentligen. 



Jag ska nog lägga upp mer teckningar snart, jag vet inte om det intresserar folk eller inte men jag ska iallafall försöka ha lite variation på vad jag skriver här. 
Men jag ska låta bli att skriva om hamburgare för nu blev jag hungrig. Inte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar